کد خبر : 6054
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹

خوزستان رتبه نخست صادرات خرما را دارد/تولید ۲۸ هزار تن گیاهان دارویی در خوزستان

خوزستان رتبه نخست صادرات خرما را دارد/تولید ۲۸ هزار تن گیاهان دارویی در خوزستان

به گزارش ستاد خبری دهمین نمایشگاه بین المللی ماشین ها، ادوات و تجهیزات کشاورزی در خوزستان، فرزاد حسنی نسب شامگاه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در محل نمایشگاه بین المللی ماشین آلات کشاورزی در خوزستان اظهار کرد: این نمایشگاه با کیفیت مطلوب برگزار شد که در تراز اول نمایشگاه های تخصصی ملی کشاورزی

به گزارش ستاد خبری دهمین نمایشگاه بین المللی ماشین ها، ادوات و تجهیزات کشاورزی در خوزستان، فرزاد حسنی نسب شامگاه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در محل نمایشگاه بین المللی ماشین آلات کشاورزی در خوزستان اظهار کرد: این نمایشگاه با کیفیت مطلوب برگزار شد که در تراز اول نمایشگاه های تخصصی ملی کشاورزی بود.

وی افزود:در خوزستان ۵۸ هزار هکتار سطح زیر کشت باغات است که سالانه ۴۲۰ هزار تولید تن انواع محصولات باغی از آنها برداشت می شود که این محصولات خرما، مرکبات، گیاهان دارویی و محصولات گلخانه ای هستند.

خوزستان رتبه نخست صادرات خرما

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به جایگاه و رتبه استان در زمینه تولید و صادرات خرما در کشور، یادآور شد: خوزستان در زمینه تولید خرما رتبه دوم و در زمینه صادرات مقام نخست را در کشور دارد.

حسنی نسب گفت: مزیت محصولات باغبانی نسبت به سایر تولیدات کشاورزی این است که از نظر ارزش ریالی و بهره وری و میزان مصرف آب نسبت به سایر تولیدات و محصولات کشاورزی برتری دارند.

وی با اشاره به اشتغال سه برابری در حوزه محصولات باغبانی نسبت به سایر تولیدات کشاورزی، یادآور شد: ارزش ریالی در هکتار مقدار محصول، ارزش افزوده ای که محصولات باغبانی نسبت به محصولات زراعی ایجاد می کند سه برابر است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان افزود: از لحاظ ارزآوری، رسته باغبانی رسته ای بسیار ارز آور و سودآور نسبت به سایر تولیدات و محصولات کشاورزی است.

حسنی نسب با بیان این که چشم اندازی که از باغبانی داریم صنعت باغبانی را یک صنعت روبه رشد می بینیم، گفت: درباره شرایط کم آبی و خشکسالی که در کشور و خوزستان اتفاق افتاده طرح هایی برای افزایش تاب آوری محصولات باغی در خوزستان در برابر خشکسالی تعریف و اجرا شده است.

وی ادامه داد: در مناطقی از خوزستان که خشکسالی حاد اتفاق افتاده است، طرح های تاب آوری از مدت ها قبل اجرا شده و در مناطق شیب دار که در حاشیه زاگرس و اکثر باغات دیم بودند، طرح هایی اجرا شد تا باغات کمتر آسیب ببینند و این بحران با کمترین تبعات رد کنند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان بیان کرد: احداث سامانه های آبگیر برای افزایش ذخیره آب در باغات، استفاده از ارقام مقاوم، افزایش و حفظ ذخایر آبی طرح های تاب آوری در زمینه باغبانی در برابر خشکسالی و کم آبی هستند.

حسنی نسب با اشاره به سایر طرح های تاب آوری محصولات باغی در برابر خشکسالی و کم آبی در خوزستان، یادآور شد: یکی از رسته هایی که برای افزایش تاب آوری کشاورزان و کشاورزی در برابر خشکسالی اجرا کردیم توسعه کشت گیاهان دارویی است که یکی از رسته های بسیار سودمند و اقتصادی در زمینه کشاورزی است.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط اقلیمی هر منطقه گیاهان بومی هر منطقه شناسایی و آن گیاهان را برای مقابله با خشکسالی و استمرار تولید کشاورزان تعیین کردیم.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان این که توسعه کشت گیاهان دارویی یکی از راه های مقابله با خشکسالی است، گفت: در سال گذشته ۱۸۰۰ هکتار سطح زیر کشت گیاهان دارویی در خوزستان بود که با تولید ۲۸ هزار تن تولید رتبه سوم گیاهان دارویی کشور هستیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.