کد خبر : 6200
تاریخ انتشار : شنبه ۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۷

تولید ۱٠٠٠ تن انواع پیش مخلوط، کنسانتره و مکمل دام و طیور در شرکت مهرگان رشد/ضرورت حمایت دولت از بخش خصوصی/ارز ترجیحی از پخش نهاده ها حذف نشود/در پخش نهاده ها بی‌نظمی وجود دارد/لزوم نظارت دقیق بر پخش نهاده‌ها

تولید ۱٠٠٠ تن انواع پیش مخلوط، کنسانتره و مکمل دام و طیور در شرکت مهرگان رشد/ضرورت حمایت دولت از بخش خصوصی/ارز ترجیحی از پخش نهاده ها حذف نشود/در پخش نهاده ها بی‌نظمی وجود دارد/لزوم نظارت دقیق بر پخش نهاده‌ها

به گزارش راوی جنوب، شهاب رومیانی شامگاه جمعه(۶ اسفندماه) در حاشیه دهمین نمایشگاه کشاورزی، نهاده ها، تجهیزات آبیاری، لوازم باغبانی و گلخانه ای، دام و طیور خوزستان، اظهار کرد: شرکت «مهرگان رشد» با یک دهه فعالیت در زمینه تولید کنسانتره، پیش مخلوط و مکمل های دام و طیور، ظرفیت قابل توجهی نیز در زمینه تولید

به گزارش راوی جنوب، شهاب رومیانی شامگاه جمعه(۶ اسفندماه) در حاشیه دهمین نمایشگاه کشاورزی، نهاده ها، تجهیزات آبیاری، لوازم باغبانی و گلخانه ای، دام و طیور خوزستان، اظهار کرد: شرکت «مهرگان رشد» با یک دهه فعالیت در زمینه تولید کنسانتره، پیش مخلوط و مکمل های دام و طیور، ظرفیت قابل توجهی نیز در زمینه تولید محصولات دامی و طیور دارد.

وی میزان تولید شرکت را ۱۰۰۰ تن عنوان کرد و افزود: انواع محصولات پیش مخلوط ها برای دام و طیور، کنسانتره های طیور، مکمل‌های معدنی ویتامینه دام و طیور، از جمله محصولات تولیدی این شرکت هستند.

مدیر عامل شرکت مهرگان رشد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه به عنوان کارآفرین چه توصیه ای برای جوانان و علاقه‌مندان به موضوع تولید و کارآفرینی دارد، تاکید کرد: به عنوان یک کار آفرین توصیه‌ام به جوانان این است که هدف و پشتکار داشته باشند و برای آن برنامه ریزی کنند که نتیجه آن به موفقیت ختم خواهد شد.

وی همچنین به اهداف خود برای ورود به عرصه تولید و کارآفرینی اشاره کرد و گفت: هدف اصلی شرکت، ایجاد اشتغال و توجه بیشتر به موضوع کارآفرینی بوده است.

رومیانی عنوان کرد: در ۲ خط تولید این شرکت، بیش از ۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۵۰ نفر نیز به طور غیزمستقیم شاغل هستند و با توجه به برنامه های توسعه‌ای شرکت از جمله افزایش خطوط تولید برای تولید محصولات جدید، امکان افزایش میزان اشتغال که از اهداف شرکت است نیز وجود دارد.

مدیر عامل شرکت مهرگان رشد با اشاره به افزایش خط تولیدات شرکت، گفت: فاز اول به پایان رسیده و فاز دوم نیز با برنامه ریزی های انجام شده تا نیمه دوم سال ۱۴۰۱ انجام خواهد شد.

وی به ضرورت حضور تولیدکنندگان در نمایشگاه ها برای معرفی و جذب مشتریان و بازار جدید اشاره کرد و گفت: نمایشگاه به ۲ جهت برای شرکت کنندگان اهمیت دارد؛ ابتدا فرصت مناسبی برای عرضه محصولات تولیدکننده به مصرف کنندگان است و دوم آنکه رقبای خود را شناسایی می کند.

رومیانی در ادامه مطلب فوق، بیان کرد: شرکت کنندگان با شناسایی رقبای خود در نمایشگاه ها و رفع نقاط ضعف محصول تولیدی خود، کیفیت محصول را بالا برده و می توانند با شرکت های دیگری که رقابت ندارند، در راستای رفع نیازهای یکدیگر، تعامل و همکاری کنند.

وی در خصوص موانع و مشکلات تولید کننده، توضیح داد: زمانی که دسترسی به داده ها و اطلاعاتی که سازمان ها و اتحادیه های مربوطه دارند، در اختیار تولید کننده قرار نمی‌گیرند، تولید کننده نمی‌تواند محصولات خود را به خوبی ارائه دهد.

این کارآفرین ادامه داد: دومین مشکل تولبدکنندگان، طی کردن بروکراسی های اداری برای دریافت مجوز ها است و اگر بخواهند محصولی به چرخه تولید خود اضافه کنند، با مشکلات و موانع بسیاری روبرو شده و بعضاً از ادامه مسیر نیز، منصرف می شوند.

رومیانی با تاکید بر اینکه بسیاری از تولیدکنندگان برای سرمایه در گردش خود نیاز تسهیلات بانکی دارند، عنوان کرد: بانک ها، تسهیلات کوتاه مدت با درصد سود بالا ارائه می‌دهند که اگر بانک ها این تسهیلات با درصد پایین تر ارائه شود، تولیدکننده راحت تر می‌تواند خط تولیدات خود را افزایش داده و به دنبال آن، اشتغال بیشتری را برای جوانان ایجاد کند.

مدیرعامل شرکت مهرگان رشد با بیان اینکه در تولید خوراک دام و طیور بی‌نظمی در پخش نهاده ها وجود دارد، گفت: نهاده ها با ارز ترجیحی وارد ایران می‌شوند و عدم نظارت در پخش این نهاده ها و خام فروشی که در بعضی استان ها ایجاد شده، یک بازار نابسامانی به وجود آورده و باعث شده که تولیدکننده دسترسی خوبی به نهاده نداشته باشد.

وی با اظهار اینکه ارز ترجیحی نباید از پخش نهاده ها حذف شود، تاکید کرد: باید نظارت ها دقیق و مستقیم شود تا بتوان آن را کنترل کرد که در این صورت نهاده ها تبدیل به گوشت ارزان می‌شود و در نهایت گوشت با قیمت پایین‌تر در اختیار مصرف کننده(مردم) قرار می‌گیرد.

رومیانی به بازار هدف تولیدات خود اشاره کرد و افزود: دامپروران، مرغداران، کارخانجات خوراک دام و طیور، داروخانه های دامپزشکی بازار هدف ما هستند که ظرفیت تولید در ایران کامل شده و هر خط تولید ما ۵٠٠ تا ۶۰۰ تن تولید دارد.

وی ادامه داد: در صورت افزایش تولیدات در سال آینده صادرات نیز خواهیم داشت، اما اولویت تولید با داخل کشور است و در صورت تامین داخل، مازاد تولیدات را در سال آینده صادر خواهد شد.

این کارآفرین با بیان اینکه در شهرستان دزفول(خوزستان) نمایندگی دارد، اذعان داشت: شرکت مهرگان رشد در استان های لرستان، تهران، زنجان، شعبه دارد که در آینده نزدیک در استان های کرمانشاه و ایلام نیز، دفاتر جدید بازگشایی می‌شود.

وی در پایان گفت: انتظار می‌رود که بخش دولتی، شانه به شانه بخش خصوصی حرکت کرده و تولیدکنندگان این بخش را از خود جدا ندانسته و در این راستا، تسهیل کننده و حامی بخش خصوصی باشد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.