کد خبر : 2952
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳

بسکتبال ۳ نفره گامی به سوی رشته های حرفه ای جهانی و استعدادیابی

بسکتبال ۳ نفره گامی به سوی رشته های حرفه ای جهانی و استعدادیابی

به گزارش راوی جنوب به نقل از (ایپنا) -امید شایان نژاد عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری ورزش ایران با اشاره به برگزاری رقابت های بسکتبال سه نفره در ایران اظهار داشت: رشته بسکتبال سه به سه یا همان سه نفره رشته ای است که به ثبت فیبا( فدراسیون جهانی بسکتبال)

به گزارش راوی جنوب به نقل از (ایپنا) -امید شایان نژاد عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری ورزش ایران با اشاره به برگزاری رقابت های بسکتبال سه نفره در ایران اظهار داشت: رشته بسکتبال سه به سه یا همان سه نفره رشته ای است که به ثبت فیبا( فدراسیون جهانی بسکتبال) رسیده و در سراسر جهان جزو رقابت های المپیکی محسوب می شود.

وی افزود: این رقابت ها در ایران نیز زیر نظر فدراسیون جهانی برگزار می شود و کسب مقام در این مسابقات، برای تیم ها و بازیکنان موثر در امتیازگیری، در رنکینگ جهانی فیبا ثبت شده و جزو افتخارات تیم و یا بازیکن به شمار می رود.

مدیر تیم بسکتبال سه نفره شایان جنوب ادامه داد: در کشور ایران رقابت های بسکتبال سه نفره با دریافت مجوز از فدراسیون به صورت ایونت یک یا دو روزه برگزار می شود.

وی تصریح کرد: هنوز این رقابت ها به صورت لیگی پیش بینی نشده و در حال حاضر ایونت ها توسط اشخاص و یا گروه های خاصی برگزار می شوند.

شایان نژاد با اشاره به حضور
تیم بسکتبال سه نفره شایان جنوب در ایونت داخلی ایران گفت: این تیم قرار است در ایونت روز چهارشنبه
۲۲بهمن ۱۳۹۹ در تهران برای نخستین بار حضور یابد و باتوجه به تمرینات مستمر و کسب آمادگی لازم امید می رود بتواند برابر حریفان خود خوب ظاهر شده و با دست پر از این رقابت ها خارج شود.

وی بیان کرد: انتظار می رود این رشته پر طرفدار با ساماندهی بهتر به صورت لیگی برگزار شود تا ورزشکاران با انگیزه بالاتری پا به این میدان جذاب بگذارند.

به گزارش ایپنا ، ورزش بسکتبال ۳ نفره یا ۳ به ۳ که با اسم فیبا ۳۳ هم شناخته می‌شود؛ گونه ای از ورزش ورزش بسکتبال است که در اول در زمین های آسفالت بعضی منطقه های شهری ایالات متحده آمریکا انجام می‌شد .

ورزشهای تیمی مختلفی با توپ وجود دارد از جمله بسکتبال، والیبال، کرفبال، نتبال، اسلم بال و … که هر کدام جایگاه خاصی بین مردم پیدا کرده است. یکی از بازیهای گروهی بسیار دیدنی بسکتبال سه نفره می باشد که در این مطلب با آن آشنا خواهید شد.

با محبوبیت این رشته در دنیا و توسعه و افزایش تعداد بازیکن های آن، این رشته به یک نیرو برای رشد  ورزش بسکتبال و بسکتبالیست ها تبدیل شد. عاقبت فیبا هم در سال ۲۰۰۷ در ورزش بسکتبال ۳ به ۳ وارد عمل شد. مسابقه های این رشته برای بار اول بعنوان ازمایش در بازی های آسیایی داخل سالن ۲۰۰۷ در ماکائو برپا شد و بعد از آن هم در بازی های آسیایی نوجوانان ۲۰۰۹ و بازی های المپیک تابستانه نوجوانان ۲۰۱۰ سنگاپور حضور یافت.

قانون های ورزش بسکتبال سه نفره بر مبنای تعریف کلی این بازی، ساده و ازاد تعیین شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.