اخبار خوزستاناخبار مهماخرین خبر ها

خسارت ۶ هزار میلیارد تومانی خاموشی‌ها به جیب فولاد خوزستان

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان مهمترین چالش های شرکت فولاد خوزستان را کمبود گاز و برق عنوان کرد و گفت: سال گذشته ۶۳۷ هزار تُن تولید شمش فولادی برنامه‌ریزی شده به واسطه‌ محدودیت‌های برق از دست رفت که خسارت ۶ هزار میلیارد تومانی را در برداشت.

به گزارش راوی جنوب، امین ابراهیمی در حاشیه سومین نمایشگاه تخصصی بومی سازی قطعات، تجهیزات و مواد مصرفی صنعت فولاد در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: هر مجموعه تولیدی ذینفعانی دارد اما به عنوان یک وظیفه، مسئولیت های اجتماعی خود را انجام می دهد.

وی به چالش های صنعت اشاره کرد و افزود: تحریم مستقیم شرکت و زیر مجموعه، کمبود انرژی و بحث هک مجموعه از چالش‌هایی بود که با آن مواجه شدیم.

مدیرعامل فولاد خوزستان ادامه داد: مهمترین قسمت مسئولیت‌های اجتماعی این شرکت، باشگاه فرهنگی ورزشی فولاد خوزستان است که علاقه‌مندان بسیاری در استان دارد.

ابراهیمی اضافه کرد: مجموعه های صنعتی بسته‌ای برای باشگاه داری ندارند؛ با این حال شرکت فولاد خوزستان توجه به حوزه ورزش را ضروری می‌داند و معتقدیم باشگاه فولاد نیز هویت مردم خوزستان است.

وی با اشاره به اقدامات شرکت در زمینه های محیط زیستی و مقابله با بیماری کرونا، گفت: مجموعه فولاد خوزستان یکهزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای محیط زیست اختصاص داده و بیش از ۵٠٠ هکتار فضای سبز ایجاد کرده است.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در ادامه بیان کرد: در کنار ایجاد ۲۴ هکتار کمربند سبز، به دنبال احداث پارک کوهستانی نیز هستیم.

وی با بیان اینکه آمادگی داریم کلیه زمین‌هایی که در اختیار این شرکت قرار داده می‌شود به فضای سبز تبدیل کنیم، عنوان کرد: یکهزار و ۴۰۰ میلیارد تومان پروژه تعریف کردیم و از رسانه‌ها و فعالان محیط زیست دعوت می‌کنیم از اقدامات و آب و هوای اطراف این مجموعه بازدید کنند.

ابراهیمی با بیان اینکه شرکت در یک سال گذشته ۷٠٠ میلیارد تومان عوارض به شهرداری اهواز پرداخت کرده است، افزود: در ۲ سال گذشته حدود ۱۵٠٠ میلیارد به شهرداری اهواز پرداخت کرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان تاکید کرد: یکی از اولویت های ما احداث جاده قلعه چنان به کانتکس است که این موضوع نیازمند همراهی و همکاری فرمانداری، شهرداری و شورای شهر کارون است؛ سعی بر این است پیش از پایان سال، عملیات اجرایی آن شروع شود.

وی با بیان اینکه ۱٠ درصد برق کشور در شرکت های فولادی مصرف می شود، گفت: با توجه به اینکه ۱٠٠ درصد برق شرکت از شرکت توزیع برق اهواز تامین می شود، مهمترین پروژه ما احداث نیروگاه یکهزار مگاواتی برق است که در فاز اول ۵۲۰ مگاواتی آن کلید خورده و تا ۳۶ ماه آینده راه‌اندازی می‌شود.

ابراهیمی با تاکید بر اینکه نگاه ما توسعه ای است و به دنبال ارتقا کسب و کار هستیم، بیان کرد: ۲۸ هزار میلیارد تومان پروژه های زیرساختی انجام دادیم.

وی مهمترین چالش های شرکت فولاد خوزستان را کمبود گاز و برق عنوان کرد و ادامه داد: سال گذشته ۶۳۷ هزار تُن تولید شمش فولادی برنامه‌ریزی شده به واسطه‌ محدودیت‌های برق از دست رفت که معادل ۶ هزار میلیارد تومان خسارت برای این شرکت دربرداشت.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان از بومی سازی ۲۵ هزار قطعه در ۵ سال اخیر توسط این شرکت خبرداد و اضافه کرد: امروز نیز از یکهزار و ۵۶۰ قطعه بومی سازی شده رونمایی شد که از خروج ۳۷ میلیون دلار ارز جلوگیری می‌کند.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون یک میلیون و ۲۰۰ هزار تُن صادرات داشته‌ایم که برنامه ما برای سال آینده صادرات یک و نیم میلیون تُنی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا