اخبار شهرستان های خوزستاناخبار مهم

میزبانی غرفه خوزستان از نابینایان/معرفی جاذبه های گردشگری از طریق لمس اشیاء

غرفه میراث فرهنگی خوزستان در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران، با معرفی جاذبه های گردشگری استان به صورت لمس اشیاء، میزبان نابینایان است.

به گزارش راوی جنوب، نابینا بودن افراد دلیلی بر عدم فعالیت اجتماعی و منزوی شدن آن ها نیست و شاید بستر جامعه نتوانسته باشد به درستی شرایط ایده آلی را فراهم کند اما همه جوامع سعی می‌کنند تا با برنامه ریزی دقیق و درست موانع موجود را برطرف کنند.

 

شرایط سفر کردن برای افراد توان یاب و کسانی که به هر دلیل بعضی مهارت ها را ندارند، کمی با دیگران فرق می‌کند. سفر برای نابینایان نیز به دلیل شرایطی که دارند متفاوت است.

 

افراد نابینا تنها توانایی دیدن ندارند، اما به شدت دیگر حواس آن ها مانند شنوایی قوی است. بنابراین می‌توانید از این ویژگی استفاده کرد و با آن ها ارتباط کلامی بیشتری برقرار شود.

 

از این رو، غرفه خوزستان در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران، جاذبه های گردشگری استان را به صورت ماکت و لمس اشیاء به گردشگران معرفی می کند.

 

نابینایان با حضور در غرفه خوزستان با مکان های گردشگری آشنا می شوند و توضیحاتی نیز از کارشناس حاضر در غرفه دریافت می کنند.

 

گردشگری به عنوان یکی از زمینه های اصلی توسعه کشور است و نابینایان به عنوان بخشی از جامعه حق بهره مندی از این حوزه را دارند که در این غرفه سعی شد آموزش های لازم و معرفی مکان های گردشگری از طریق لمس اشیا به آنها منتقل شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا