اخبار خوزستاناخبار مهمسیاسی
موضوعات داغ

استاندار خوزستان‌؛ شهر اهواز از دوگانگی و دوقطبی عجیبی برخوردار است‌/برخی مناطق، بسیار عقب مانده و برخی پیشرفته‌اند

استاندار خوزستان گفت: شهر اهواز از یک دوگانگی و دو قطبی عجیب برخوردار است که در برخی مناطق بسیار عقب ماندگی و در برخی مناطق پیشرفته اند.

 

به گزارش راوی جنوب صادق خلیلیان در آیین تکریم و معارفه شهردار اهواز با بیان اینکه استان خوزستان یک استان راهبردی در سطح ملی است، اظهار کرد: نگاه بزرگان نظام و نظام حکمرانی جمهوری اسلامی به استان خوزستان نگاه راهبری و بسیار تاثیر گذار و پشتیانی کننده است.

 

 

وی افزود: بالطبع این وضعیت شهر اهواز به عنوان یک کلانشهر مسئولیت خاص خود را دارد و به عنوان یکی از چند کلانشهر کشور است که این موضوع وظیفه ما در سطح استان و شهرستان سنگین می‌کند لذا باید بتوانیم یک استان و شهری در تراز و شان مردم این استان داشته باشیم.

 

 

استاندار خوزستان گفت: طبق بیانات امام خمینی (ره) مردم خوزستان دین خود را به اسلام ادا کرد، در طول سالهای دفاع مقدس مردم خوزستان فداکاری هایی کردند علارغم خسارت های سنگینی که در نقاط مختلف استان درشهرهای بزرگ از جمله اهواز داشتیم.

 

وی با بیان اینکه بعد از پیروزی در دفاع مقدس دوران بازسازی شروع شد، عنوان کرد: مسیر های زیادی را تا امروز طی کردیم و آنچه که در استان مشاهده میکنید از جمله شهر اهواز وضعیت مناسبی ندارد، آیا استان خوزستان یک استان محروم است؟ خیر زیرا ۴٠ درصد منابع بودجه کشور را جهت توسعه کشور تامین می‌کند.

 

خلیلیان در ادامه تصریح کرد: باید با یک آسیب شناسی دقیق مسیری را که تا کنون طی شده را در ابعاد مختلف بررسی کنیم که این بررسی را انجام دادیم، زیرا بدون این آسیب شناسی مسیر آینده را نمیتونیم طراحی کنیم و این طراحی را در ٨ محور تنظیم کردیم.

 

وی بیان داشت: در دو سطح در استان خوزستان شهرستان اهواز باید کار کنیم، یکی ظرفیت‌های برون استانی که باید آنها را به کار گرفت و مسائل، مشکلات و موانع که وجود دارد باید از راه برداشته شود و در سطح ملی نیز نگاه استان به گونه ای باشد که شان آن حفظ شود و باید در نحوه بیان جایگاه استان را نسبت به وضع موجود ارتقا دهیم و از ظرفیت دولت جدی و انقلابی و ظرفیت استان به بهترین شکل بهره برداری کنیم.

 

استاندار خوزستان تشریح کرد: باید هر دو ظرفیت ملی و استانی را در هم تلفیق کنیم که مسیر آینده را با سرعت بیشتری طی کنیم که یک استان و شهر آباد، شاد و مردم مرحفی داشته باشیم که با فرهنگ اسلامی زندگی متعالی داشته باشند.

 

وی یادآور شد: طبیعتاً وظیفه سنگینی بر دوش شهردار اهواز است، لذا باید با یک برنامه ریزی دقیق مشکلات را برطرف کنیم و در چهارچوب آن باید ساختارهای موجود را تغییر دهیم چرا که با این ساختارها نمی توان شهر را به آبادانی نزدیک کرد.

 

خلیلیان بیان کرد: علاوه بر این باید زمینه رانت جویی و رانت خواری و را بزداییم و یک حرکت سالم را در مسیر عمران و آبادانی شهر اهواز در پیش بگیریم.

 

وی افزود: طبیعتا باید علاوه بر منابع ملی دوستان با ابتکارات مناسب و ظرفیت هایی که در استان وجود دارد منابع مطمئن و پایداری را برای پشتیبانی از برنامه های خود طراحی کنند که این وظیفه ما در استان، شورای شهر و شهرداری را در شهر اهواز سنگین می‌کند.

 

خلیلیان گفت: در استان ما مشکل توذیع امکانات و اقدامات را به صورت عادلانه دنبال کنیم و این مشکل را برطرف کنیم و در شهر اهواز از مناطق مختلف تودیع امکانات و منابع را عادلانه کنیم و باید یک توسعه متوازن شهری را در شهر اهواز داشته باشیم.

 

شهر اهواز از یک دوگانگی و دو قطبی عجیب برخوردار است که در برخی مناطق بسیار عقب ماندگی و در برخی مناطق پیشرفته اند. که انشالله شاهد یک استان و شهری در تراز مردم عزیز و خون گرم استان خوزستان داشته باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا