شورا و شهرداری های خوزستان

آموزش پرورش خوزستان درجایگاه سی ام کشور/معاون پشتیبانی اداره کل در پی انتصابات فامیلی

جایگاه نامناسب آموزش پرورش خوزستان در کشور و همچنین انتصابات غیر اصولی باعث نارضایتی فرهنگیان و حتی مردم در بخش‌های مختلف آموزش و پرورش استان شده، تا جایی که خواهان ورود استاندار خوزستان و پایان دادن به وضع موجود هستند.

شاید باورتان نشود آموزش و پرورش خوزستان با بیش از ۶۰ هزار فرهنگی و قریب به یک میلیون دانش آموز در مقاطع مختلف درشاخص‌های توسعه رتبه های پایین را دارد و این جایگاه ضعیف در دوران مدیریت کوروش مودت و تیم وی به مراتب ضعیف تر شده است.

از شاخص مبادی بیسوادی گرفته تا ترک تحصیل دانش آموزان مقاطع تحصیلی، در دوران کرونا نیز این شاخص‌ها به مراتب بدتر شده است.

نبود نظارت کافی و مدیریت کارآمد حتی فرهنگیان و خانواده‌ها را هم در این مدت سردرگم کرده و هر روز شاهد تصمیمات متناقض در آموزش و پرورش خوزستان هستیم.

افت تحصیلی دانش آموزان از یک طرف و نبود امکانات لازم در برخی مناطق استان باعث شده انگیزه های لازم بین همکاران فرهنگی هم پایین باشد؛ عدم تحقق وعده برچیدن مدارس کپری و کانکسی تا رفع مشکل تجهیزات مدارس که هنوز پابرجاست و هر ساله شاهد اتفاقات تلخ در مناطق روستایی و عشایری هستیم از دیگر نکات منفی ثبت شده در کارنامه آموزش و پرورش خوزستان است.

در این بین دولت آقای رئیسی با شعار عدالت محوری و مبارزه با فساد توانست از مردم رای اعتماد بگیرد ولی مردم و به خصوص حامیان دولت هنوز تحقق شعارهای دولت رئیسی را در بزرگترین سازمان استان ندیده‌اند و ظاهراً در بر همان پاشنه گذشته می‌چرخد.

کسانی که بانیان وضع موجود هستند؛ این صحبت را آقای رئیسی چند بار عنوان کرده است، پس چرا هنوز همین افراد آموزش و پرورش استان را اداره می‌کنند.

چرا معاون پشتبانی اداره کل انتصابات پر ابهام خود را پایان نمی‌دهد؟مگر شما در دولت قبل ۸ سال معاون و رئیس نبودید چه خروجی داشتید که اکنون به دنبال تصاحب کرسی های آموزش و پرورش هستید آن هم در شرایطی که بنا به فرمایش حضرت آقا کارسیاسی و قومی در آموزش و پرورش یک سم مهلک است.

انتظار است آقای خلیلیان صدای حامیان دولت را زودتر بشنود و بیش از این اجازه ندهد که با حیثیت آموزش و پرورش استان بازی شود؛ متاسفانه در نبود یک مدیر کل کارآمد، معاون وی که خود باعث وضع موجود است میدان‌دار انتصابات در آموزش و پرورش استان شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا