اخبار مهماخرین خبر ها

پیدا شدن معارض پس از ٢٢ سال برای اراضی میدان الغدیر اهواز/حقوقی شهرداری باید مشکل معارضین را برطرف کند

رییس اتحادیه صنف بار فروشان اهواز از پیدا شدن معارض برای اراضی میدان الغدیر اهواز پس از ٢٢ سال خبر داد.

راوی جنوب| بهمن صادقی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به مشکلات میدان میوه و تره‌بار الغدیر اهواز و نقل مکان از میدان قدیم به میدان بارفروشان اظهارکرد: پیش از این در میدان قدیم میوه و تره‌بار اهواز مالکیت زمین‌ها متعلق به ما بود که پس از انتقال از آن مکان، بر اساس توافقی که میان اداره مسکن و شهرسازی با شهرداری انجام شد سند این زمین‌ها به شهرداری واگذار و شهرداری اهواز متعهد شد نسبت به وجود هرگونه معارض پاسخگو باشد.

وی با بیان اینکه میدان الغدیر در سه فاز طراحی شده است عنوان کرد: فاز نخست میدان فعال است، فاز دوم آن بیش از ٩٠ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و عملیات اجرایی فاز سوم هنوز اجرایی نشده است.

رییس اتحادیه صنف بارفروشان اهواز با اشاره به واگذاری غرفه‌های میدان مرکزی اهواز به صورت سرقفلی به صاحبان آن‌ها گفت: اکنون پس از ٢٢ سال معارض برای این اراضی پیدا شده که با قیمت کارشناسی هزینه این اراضی را به مالکان پرداخت کردند.

وی در ادامه به وجود شرکتی اشاره کرد که مدیران آن مدعی مالکیت ۴۶ درصد از اراضی سه فاز میدان الغدیر اهواز هستند و در زمان شهرداری وقت به علت اینکه دفاع موثری صورت نگرفت شرکت مذکور زمین‌هایی که به نام شهرداری اهواز بود را به نام خود ثبت کرده و برای ١٧ حجره از فاز یک حکم قلع و قمع گرفته است.

صادقی بیان کرد: تملک زمین‌ها توسط این شرکت موجب توقف بهره‌برداری از فاز دوم میدان الغدیر شد که این مساله باید از سوی واحد حقوقی شهرداری اهواز پیگیری شود.

رییس اتحادیه صنف بارفروشان اهواز بیان کرد: عملیات اجرایی فاز دوم میدان از سال ٩٠ آغاز شد اما پیمانکاران به دلیل افزایش قیمت‌ها کار را رها کردند که ادامه این کار سه سال گذشته به صورت مشارکتی به بخش خصوصی واگذار شد.

رییس اتحادیه صنف بار فروشان اهواز با تاکید بر این که فاز دوم میدان ظرفیت ایجاد ١٠ هزار شغل به‌صورت غیرمستقیم را دارا است بیان کرد: در فاز دوم میدان، حدود ٧٠ غرفه وجود دارد که ٣١ غرفه برای پایانه صادراتی و ٣٩ غرفه جهت عرضه میوه تره بار در نظر گرفته شده است.

وی از نصب یک تابلو با اعتبار ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال و راه‌اندازی سایت اتحادیه به منظور شفاف سازی قیمت‌هاخبر داد و گفت: ٢ بازرس از اداره کل جهاد کشاورزی و اداره کل صنعت، معدن و تجارت به منظور رصد قیمت‌ها و اقدامات در میدان مستقر هستند.

صادقی در پایان هر گونه گران فروشی در میدان را رد کرد و افزود: تمامی اجناس در میدان دارای فاکتور هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا