اخبار خوزستاناخبار مهماخرین خبر ها

الگوی کشت اختصاصی استان‌های کشور عملیاتی شد/اختصاص ۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات کم بهره برای ادوات کشاورزی

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد گفت: الگوی کشت مختص هر استان توسط محققین در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویح کشاورزی طراحی شده و بیش از یکماه در مرحله عملیات است.

به گزارش راوی جنوب، هوشنگ محمدی در مراسم افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه ادوات و ماشین‌آلات کشاورزی در اهواز اظهار کرد: کشوری در دنیا به اقتدار پایدار می‌رسد که به امنیت نظامی، غذایی و تکنولوژی برسد؛ کشور ما نیز در حوزه نظامی حرف برای گفتن دارد.

وی افزود: در حوزه تکنولوژی نیز اتفاقاتی در حال رخ دادن به ویژه از سوی شرکت‌های دانش بنیان است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی گفت: وزارت جهاد کشاورزی با ۶۴ هزار کارمند، محقق و مدیر و ۴.۵ میلیون نفر تولید کننده در بخش کشاورزی نقش ممتازی در امنیت پایدار کشور ایفا می‌کنند.

وی ادامه داد: سال جاری نیز مقام معظم رهبری در فرمایشات خود بر امنیت غذایی تولید، خوداکتایی در محصولات کشاورزی و دانش بنیان تاکید داشت.

محمدی ادامه داد: برای امنیت غذایی الگوی کشت که قانون و برنامه است باید اجرا شود؛ الگوی کشتی که در کشور به هر استان داده شده جسورانه بوده و توسط محققین در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی طراحی و بیش از یکماه در مرحله عملیات است.

وی با بیان اینکه این الگو نیازمند الزاماتی است که کشاورزان باید همراهی کنند، تصریح کرد: ساختارهای جهاد کشاورزی نیز نیازمند تغییر است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی از کشت یک میلیون هکتار گندم در کشور در قابل طرح قراردادی خبرداد و گفت: در حال حاضر ۲۵ هزار هکتار گلخانه در سطح کشور وجود دارد و طبق برنامه در پایان دولت سیزدم به بیش از ۱۵۰ هزار هکتار می‌رسد.

وی در پایان اضافه کرد: ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تسهیلات کم بهره‌ برای حوزه ادوات کشاورزی تخصیص داده شده که ۲ هزار میلیارد تومان آن جذب و تا پایان سال مابقی آن نیست محقق خواهد یافت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا