اخرین خبر ها

با تلاش پرسنل بومی و برنامه‌ریزی اصولی انجام شد

کاهش چشمگیر مصرف انرژی الکتریکی و حرارتی در خط دوم تولید شرکت سیمان خوزستان

راوی جنوب، بزرگترین واحد تولید سیمان منطقه در تعمیرات اساسی خط دوم تولید به ظرفیت ۵ هزارتن کلینکر در روز با تلاش پرسنل و متخصصان بومی و برنامه‌ریزی اصولی ، موفق به کاهش چشمگیر مصرف انرژی الکتریکی به میزان ۸ درصد و حرارتی به میزان ۱۶ درصد شد.

کاهش حدود ۱۶ درصدی مصرف انرژی حرارتی در دپارتمان پخت خط دوم تولید از دستاوردهایی است که باعث کاهش میزان مصرف به میزان قابل ملاحظه یک میلیون و ۵۰۰‌ هزار متر مکعب گاز در ماه می‌شود.

کاهش حدود ۸ درصدی مصرف انرژی الکتریکی در دپارتمان‌های آسیاب مواد خام و پخت خط دوم تولید از دیگر دستاوردهای تعمیرات اساسی بود که میزان مصرف برق را به میزان دو میلیون کیلو وات ساعت در‌ ماه کاهش می‌دهد.

این دستاورد بی سابقه در تاریخ چندین ساله تعمیرات های اساسی شرکت در کاهش مصرف گاز و برق با توجه به ضرورت کاهش مصرف انرژی در کشور و افزایش بهره وری موفقیت بزرگی محسوب می‌شود.

نکته قابل توجه اینکه ، قیمت حامل های انرژی در صنعت سیمان جزء مهمترین عناوین تاثیرگذار در قیمت تمام شده محصول بوده که کاهش میزان مصرف آن باعث کاهش قیمت تمام شده محصول نهایی می شود.

شرکت سیمان خوزستان در تلاش است تا با تکیه بر دانش نیروی انسانی بومی به عنوان ارزشمندترین سرمایه خویش در راستای تحقق شعار سال یعنی “رشد تولید و مهار تورم” گام اساسی بردارد و برگ زرینی را در تاریخ ۳۰ ساله این شرکت ثبت نماید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا