اجتماعیاخبار خوزستان

برگزاری نشست تخصصی توسعه فناوری در صنعت نفت و گاز به میزبانی دانشگاه علم و فناوری مازندران

نشست تخصصی توسعه فناوری در صنعت نفت و گاز، روز گذشته به میزبانی دانشگاه علم و فناوری مازندران و پیگیری بسیج اساتید و دانشجویی دانشگاه‌های استان مازندران و این دانشگاه برگزار شد.

این نشست یک روزه با حضور دکتر گلستان باغ، رئیس پژوهش و فناوری شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب؛ دکتر ربانی، ریاست دانشگاه علم و فناوری مازندران، معاونین، مدیران و اعضای هیات علمی مرتبط با حوزه نفت و گاز دانشگاه‌های استان، برخی از نمایندگان شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه‌ی نفت و گاز و مدیران صنایع مرتبط منطقه بویژه شرکت‌های نفت خزر و کشتی‌سازی ایران صدرا برگزار گردید.

در ابتدای جلسه؛ دکتر ربانی، ضمن خوش آمدگویی به مدیران و اساتید حاضر در جلسه، به پیوند عمیق صنعت نفت با دانشگاه‌های کشور اشاره کرد و افزود: علی‌رغم توسعه ارتباط دانشگاه‌های سطح کشور با صنعت نفت، دانشگاه‌های استان مازندران در انجام پروژه‌های مورد نیاز صنعت، فعالیت چندانی نداشتند و ابراز امیدواری نمود تا این جلسه سبب شناسایی ظرفیت‌های علمی دانشگاه‌های استان و ایجاد زمینه هم‌افزایی و ایجاد شبکه دانشگاهی و متخصصین استان برای انجام پروژه‌های کلان نفت و گاز گردد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه علم و فناوری مازندران پیشگام این عرصه خواهد بود، ادامه داد: آغاز پروژه‌ی ساخت اولین مرکز تحقیقات نفت و گاز در سطح دانشگاه‌های استان مازندران، اخذ مجوزهای لازم جهت افزودن رشته‌های مرتبط با این حوزه و بکارگیری اساتید متخصص امر و حضور مدیران ارشد صنعت نفت در این مرکز علمی نشان از آغاز گامی بزرگ در جهت تعمیق روابط دانشگاه با صنعت نفت در سطح استان مازندران دارد. رئیس دانشگاه علم و فناوری مازندران، ضمن اشاره به ذخایر عظیم نفت و گاز در کشور و جایگاه منحصر به فرد ایران در منطقه و جهان تاکید کرد: حوضه‌ی دریای خزر از مواهب سرشار نفتی و گازی برخوردار بوده و با توجه به پتانسیل‌های علمی و پژوهشی موجود در دانشگاه علم و فناوری مازندران، امکان توسعه هر چه بیشتر همکاری‌های تحقیقاتی و پژوهشی با صنعت نفت کشور وجود دارد.

در ادامه‌ی این نشست تخصصی؛ نمایندگان دانشگاه‌های استان و مدیران صنایع منطقه، ضمن معرفی توانمندی‌ها و پتانسیل‌های موجود، به ارائه پیشنهادات پژوهشی و طرح پرسش‌های خود در رابطه با توسعه همکاری‌های پرژوهشی پرداختند.

در بخش دوم این نشست، دکتر‌ محمد گلستان باغ، رئیس پژوهش و فناوری شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با ابراز خرسندی از حضور در دانشگاه علم و فناوری مازندران و استقبال از بیان نظرات و ظرفیت‌های موجود در استان؛ ضمن ابراز تاسف از همکاری‌های کم‌رنگ دانشگاه‌های شمال کشور با شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب علی‌رغم همکاری‌های مشترک دانشگاه‌های بزرگ کشور با این شرکت، ابراز امیدواری کرد تا این نشست، سرآغاز همکاری‌های بیشتر دانشگاه‌های سطح استان مازندران با صنعت نفت باشد.

در‌ ادامه، رئیس پژوهش و فناوری شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب ضمن پاسخ به پرسش‌های تخصصی نمایندگان دانشگاه‌ها و صنایع منطقه در‌ موضوع همکاری‌های مشترک، به راه‌های ارتباط با این شرکت در‌حوزه‌های پژوهشی اعم از موضوعات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری پرداخت.

در خاتمه‌ی این نشست، ضمن امضای تفاهم‌نامه‌ی همکاری مشترک پژوهشی و آموزشی، دفتر نمایندگی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در دانشگاه علم و فناوری مازندران افتتاح گردید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا