اخبار خوزستاناخبار مهماقتصادیسیاسی

تا قبل از پایان سال؛ به منظور تسریع پروژه های عمرانی و پرداخت حقوق کارکنان شهرداری و دهیاری های خوزستان ۲ هزار میلیارد تومان جرایم حق آلایندگی‌ها پرداخت شود

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: طی جلسات و پیگیری های صورت گرفته به منظور تسریع پروژه های عمرانی و پرداخت حقوق کارکنان شهرداری و دهیاری استان، درخواست پرداخت ۲ هزار میلیارد تومان از جرایم حق آلایندگی تا پیش از پایان سالجاری را دادم.

 

به گزارش راوی جنوب، مجتبی یوسفی در جمع خبرنگاران بیان کرد: بر اساس قانون، مقرر شده بود که بنا به اعلام سازمان محیط زیست اگر شرکت‌هایی آلاینده باشند و به محیط زیست و سلامت انسانی آسیب وارد کنند، مشمول عوارض آلایندگی به نسبت یک درصد از میزان فروش خود می‌شوند.

وی افزود: سازمان امور مالیاتی نیز مکلف شد که یک درصد از مأخذ فروش شرکت‌های آلاینده را وصول و به حساب شهرداری‌های شهرهای متأثر از آلاینده واریز کند.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی گفت: در طول سال‌های گذشته همواره در خصوص وصول عوارض آلایندگی از شرکت‌های استخراج و یا بهره‌برداری نفت و گاز و … اختلاف و چالش اساسی میان سازمان امور مالیاتی و شرکت‌های مذکور وجود داشت که خوشبختانه بخشی از این مبلغ به حساب استان واریز شد.

یوسفی ادامه داد: به همین منظور پس از جلسات متعدد با رئیس سازمان امور مالیاتی کشور و نامه نگاری های انجام شده، درخواست کردم مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان از جرایم تاخیر پرداخت حق آلایندگی ها تا پیش از پایان سالجاری واریز شود.

وی اضافه کرد: با پرداخت این مبلغ، می توان ضمن پرداخت حقوق و دستمزد پرسنل شهرداری و دهیاری های خوزستان، اجرای پروژه های عمرانی را نیز سرعت بخشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا