اخبار خوزستاناخبار مهم

جوابیه دانشگاه علوم‌پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص پرداخت کارانه به یکی از پزشکان

در پاسخ به مطلب مندرج در آن خبرگزاری با عنوان سوت زنی /پرداخت کارانه نجومی به یک پزشک /انتظار چند ماهه کادر درمان برای دریافت مطالبات

راوی جنوب، جوابیه دانشگاه علوم‌پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص پرداخت کارانه به یکی از پزشکان

بسمه تعالی

مدیر عامل محترم خبرگزاری فارس
با سلام و احترام
در پاسخ به مطلب مندرج در آن خبرگزاری با عنوان سوت زنی /پرداخت کارانه نجومی به یک پزشک /انتظار چند ماهه کادر درمان برای دریافت مطالبات در مورخه ۱۵/۴/۱۴۰۱
با احترام به حساسیت افکار عمومی در خصوص تحقق عدالت در پرداختها توضیحات حوزه معاونت توسعه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در این خصوص حضورتان ارسال می گردد .
به روز رسانی پرداخت کارانه ها و سایر مطالبات کلیه همکاران عزیز از اصلیترین دستور کارهای مدیریت دانشگاه بوده و هست و آنچنانکه همکاران عزیز دانشگاهی مستحضرند در دوران ۷ ماهه مدیریت کنونی دانشگاه تاکنون تعداد ۷ ماه کارانه و۶ ماه اضافه کاررپرداخترپرداخت گردیده که مبلغی بالغ بر۳۰۰۰ میلیارد ریال می باشد که انشا الله تا بروز رسانی کلیه مطالبات همکاران در همه سطوح خدمتی با تمام توان تلاشها ادامه خواهد یافت.
لازم به تاکید است که هرگونه پرداخت از قبیل کارانه و اضافه کار و سایر پرداختها در چهار چوب قوانین و مقررات و زیر نظر نهادهای نظارتی می باشد و در این موارد پاسخگوی نهادهای فوق الذکر بوده و هستیم .
در ادامه لازم به ذکر است دانشگاههای علوم پزشکی بر اساس مصوبات هیات امنا و هیات ریسه دانشگاه ها دارای اختیاراتی هستند که حسب مورد و در شرایط خاص از این اختیارات استفاده می نمایند .
حمایت مالی از پزشکان متخصص و فوق تخصصی که مجوز مطب به آنها داده نشده است و بصورت تمام وقتی مشغول به خدمت می باشند از مصوبات هیات ریسه دانشگاه بوده و به صورت موردی و در شرایط ویژه از جمله بروز مشکل شخصی با ملاحظه میزان مطالبه از دانشگاه و مجوزقانونی پرداخت تا ۷۰ درصد آن و رعایت قانون و در راستای تداوم ارایه خدمات تخصصی و فوق تخصصی بصورت علی الحساب واستهلاک در ماههای بعد در این خصوص اقدام می گردد.
در خصوص پرداخت کارانه به یکی از همکاران جراح فوق تخصص که در رسانه ها به آن پرداخته شده است لازم به توضیح است که با توجه به خدمات ارزشمند ایشان در ارایه خدمت به ییماران و انجام عمل‌های جراحی به بیماران آسیب دیده از سوختگیهای شدید و لحاط نمودن این نکته که این پزشک فوق تخصص جراح فاقد مطب می باشد و مجوز مطب برای ایشان صادر نگردیده است و عملکرد کارانه ای ایشان حدود ۲/۵ میلیارد تومان بوده و مبلغ پرداختی به ایشان در صد کمی از مطالبات عقب مانده ماههای گذشته است .به همه همکاران عزیز اطمینان خاطر می دهیم که این نوع پرداخت استثنایی فقط و فقط در راستای حمایت از پزشکان متخصص و فوق تخصص به منظور تداوم ارایه خدمت به مردم و ماندگاری پزشکان در استان می باشد .
در پایان خاطر نشان می سازد کارانه گروه پزشکی طبق تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ از سقف پرداخت ۳۹۲۰۰۰۰۰۰ریال مستثنی شده است. و به کار بردن لفظ نجومی صحیح نمی باشد.
روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا