اختصاصی راوی جنوب

ضرورت کار جهادی برای اشتغال جوانان؛ پیشنهاد چند راهکار به دولت

راه اندازی کارگاه‌های کوچک، اشتغال روستایی، دامداریهای کوچک و فعال کردن روستائیان کمک زیادی به اشتغالزایی و افزایش تولید می کند.

راوی جنوب،  ضرورت کار جهادی برای اشتغال جوانان بقلم غلام داراب پور

،سه شنبه ۱۴۰۲/۱/۸جناب دکتر رئیسی، رئیس جمهور محترم به هیات دولت و مسئولین دستور داد که با کار جهادی زمینه اشتغال جوانان با مدارک بالا را فراهم کنند. اما چگونه؟؟

این دستور وقتی محقق خواهد شد که دولت چند حرکت اصلاحی درقوانین انجام بدهد؛ ابتدا تمام پرسنل در کلیه وزارتخانه ها، سازمانها، نهادها و شرکتهای دولتی و شبه دولتی حتی کارمندان و کارگران در بخش خصوصی بعد از ۳۰سال سابقه پرداخت بیمه در هر سنی که باشند، بازنشسته شوند.

پس از اجرای این موضوع، بازنشستگان حق برگشت به کار چه به صورت مشاوره و حق التدریس و ساعت کاری و به اسم هیات مدیره در هیچ محلی مجددا بکارگیری نشوند.

همچنین کلیه پرداختها به صورت عادلانه و به دور از تبعیض به شاغلان در کلیه ارکان دولتی طبق نظام هماهنگ پرداخت انجام شود و کلیه استخدامها نیز در تمام وزارتخانه‌ها، شرکت‌ها، نهادها و شهرداری‌ها طبق قانون و زیرنظر سازمان امور اداری و استخدامی و با برگزاری آزمون، مصاحبه و در بخش کارگری از طریق وزارت کار با انجام کار عملی و زیر نظر فنی و حرفه ای بکارگیری شوند و بخش تعاون و ایجاد تعاونی های تولیدی و خدماتی و کشاورزی و انجام تعاونی های صنعتی وخصوصا تعاونیهای روستایی نیز به تناسب آن، فعال شوند.

اجازه واقعی به بخش خصوصی جهت انجام پروژه های نیمه تمام و واگذاری ۵۰ درصد درآمدها به این بخش جهت پرداختهای حقوق پرسنل خود و همچنین کنترل بانکها در نحوه پرداخت تسهیلات اشتغالزا و نظارت بر نحوه هزینه کرد آنها و تکمیل پروژها می تواند مثمرثمر واقع شود.

راه اندازی کارگاه‌های کوچک، اشتغال روستایی، دامداریهای کوچک و فعال کردن روستائیان کمک زیادی به اشتغالزایی و افزایش تولید می کند.

حمایت و اشتغال بانوان سرپرست خانوار و راه اندازی بازارچه هایی برای فروش تولیدات آنها و همچنین راه اندازی بازارچه های مرزی وتقویت صادرات و بازاریابی در همه کشورها بالاخص کشورهای همسایه و ایجاد دفاتر و استقرار بازاریابان درهمه رشته های صادراتی، مورد توجه قرار گیرد.

تقویت تبلیغات چه در داخل کشور و چه در کشورهای دیگر به ویژه کشورهای همسایه می تواند حائز اهمیت باشد، چرا که در حال حاضر تبلیغات در دنیای اقتصاد حرف اول را می‌زند.

تغییر نگاه مدیران دولتی و اعتماد به جوانان و واگذاری مسئولیت‌ها به جوانان و خصوصا پرورش مدیران لایق، جوان، متخصص، متعهد و مومن می تواند به عنوان بازوی دولت در امور اجرایی، برگ برنده باشد.

ما با همین جوانان و نوجوانانمان در سنین ۱۴سال تا حداکثر ۳۰سال درجنگ موفق شدیم و امروز نیز باید به جوانان اعتماد کنیم و مسئولیت‌ها به جای مدیران بازنشسته و دارای سن بالا، به جوانان واگذار شود.

به امید خدا دولت مردمی با حمایت مردم ورهبری امام خامنه ای(مدظله‌العالی) موفق خواهدشد

فرهنگی بازنشسته غلام داراب پور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا