اخبار مهماخرین خبر ها

پوستر فراخوان نخستین جشنواره “اهوازِ همدل” رونمایی شد

با حضور معاون فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری و اعضای کمیسیون فرهنگی شورای شهر کلانشهر اهواز پوستر فراخوان نخستین جشنواره "اهوازِ همدل" رونمایی شد.

به گزارش راوی جنوب، سید محسن موسوی‌ زاده عضو شورای شهر در حاشیه رونمایی از پوستر فراخوان نخستین جشنواره اهواز همدل در جلسه کمیسیون فرهنگی شورای شهر اهواز اظهار کرد: از مهم‌ترین اهداف این جشنواره مشارکت مردم در فرهنگ سازی و آموزش شهروندی است.

وی اضافه کرد: در پایان این جشنواره به طرح‌های برتر هدایایی اهدا خواهد شد؛ همچنین شهرداری را الزام می‌کنیم که از بهترین طرح‌ها در زیباسازی شهر استفاده کنند.

محمد حسین ملایی‌ زمانی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اهواز نیز جشنواره اهوازِ همدل را طرحی جدید برای آموزش شهروندی، حضور فعال‌تر و مشارکت مردم در ارتقاء کمی و کیفی برای محیط شهری و سالم سازی آن عنوان کرد.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین حمید رعیتی معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری اهواز با اشاره به اهمیت این جشنواره، حلقه مفقوده شهر اهواز را آموزش شهروندی دانست و گفت: اگر بخواهیم در موضوعات مختلف مشارکت مردمی داشته باشیم و در راستای موضوعات شهروندی اقدامات مثبت انجام دهیم به آموزش شهروندی نیاز داریم که لازمه آن تولید محتوا است.

وی افزود: از شهروندان و هنرمندان دعوت میکنیم در این جشنواره شرکت کنند تا با استفاده از آثار آن‌ها در راستای آموزش شهروندی گام‌های موثری برداریم.

محسن صباغی دبیر جشنواره اهوازِ همدل نیز عنوان کرد: نخستین جشنواره اهوازِ همدل با محوریت موضوعات اجتماعی و شهروندی در چهار بخش اصلی شامل پوستر، عکس، موشن گرافیک و انیمیشن و گزارش خبری ویدئویی و بخش جنبی عکاسی با موبایل برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این جشنواره از هنرمندان توانمند استانی برای داوری آثار استفاده می‌شود. مهلت ارسال آثار تا ۲۵ بهمن‌ماه بوده و اعلام آثار برگزیده اسفندماه سال جاری خواهد بود؛ همچنین اطلاعات تکمیلی در وب سایت جشنواره قرار خواهد گرفت.

محورهای این جشنواره شامل هویت شهری / زیباسازی شهری / حفظ محیط زیست / آموزش شهروندی / جلوگیری از تکدی‌گری / حفظ اموال عمومی / بازیافت، حمل و تفکیک زباله / مشارکت در اداره شهر / استفاده از حمل و نقل عمومی / آپارتمان نشینی و حقوق همسایه بوده و این جشنواره توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری اهواز برگزار می‌شود.

علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت این جشنواره به نشانی http://ahvazhamdel.ir مراجعه کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا