اخبار خوزستاناخبار مهماخرین خبر ها

گفت‌ و گوی ویژه خبری با دکتر سخاوت رئیس هیئت مدیره موسسه پزشکی زیبایی و لیزر آیه با موضوع مدیکال توریسم و خدمات جراحی درمانی و زیبایی در ایران

رییس هیئت مدیره موسسه پزشکی زیبایی و لیزر آیه در گفت و گوی ویژه خبری به مدیکال توریسم یا همان گردشگری سلامت و نقش آن در رونق اقتصادی ، انواع خدمات گرشگری سلامت و جراحی‌های درمانی و زیبایی پرداخت.

به گزارش راوی جنوب، دکتر محمد سخاوت مدیر موسسه پزشکی و لیزر آیه با اشاره به خدمات ‌موجود در این موسسه پزشکی و آشنایی هرچه بیشتر با تکنولوژی های پیشرفته در زمینه زیبایی و لیزر ، اظهار داشت: تاکنون درباره تعریف مدیکال توریسم، هزینه‌ها و نقش آن در اقتصاد صحبت‌هایی مطرح شده است ؛ مدیکال توریسم یا همان گردشگری سلامت، سفر برای دریافت خدماتی است که منجر به درمان یا ارتقای وضعیت تندرستی می‌شود.

وی افزود: در هر یک از عنوان‌های زیر به بررسی جنبه‌های گردشگری سلامت پرداخته ایم که شهروندان می‌توانید با مراجعه به سایت این موسسه پزشکی به مطالعه بیشتر این موارد بپردازید.

دکتر محمد سخاوت با اشاره به انواع مدیکال توریسم در ایران ؛ از جراحی زیبایی تا نمک درمانی، گفت: نقش مدیکال توریسم در رونق اقتصادی در جهان ، هتل بیمارستان؛ ترند امروز در صنعت هتلداری، شناخت هتل بیمارستانی های ایران و جهان، پنج مقصد اول مدیکال توریسم در جهان، سه دلیل برای سودآور بودن طراحی سایت گردشگری سلامت، راهنمای دریافت خدمات پزشکی در توریسم درمانی برای گردشگران و چرایی گردشگری سلامت در ایران از جمله مواردی است که به آن پرداخته‌ایم.

وی تصریح کرد: در ایران ظرفیت بالای پزشکان و جراحان ماهر و باتجربه، تجهیزات پزشکی، بیمارستانهای فوق تخصصی و علوم پزشکی زیرساخت های لازم را در پذیرش گردشگرانی که به هدف مدیکال توریسم به کشور ما می‌آیند فراهم کرده است.

مدیر موسسه پزشکی و لیزر آیه به انواع خدمات گرشگری سلامت در ایران و جراحی‌های درمانی و زیبایی ، اشاره کرد و گفت: متداولترین و مهمترین نوع از انواع مدیکال توریسم در سراسر دنیا، درمانهای پزشکی و زیبایی است؛ این نوع گردشگری سلامت معمولاً برای معالجه بیماری یا جراحی پزشکی و زیبایی انجام می‌شود و مستقیماً با زندگی و سلامتی افراد سروکار دارد ؛ از این رو درمانهای پزشکی و آرایشی کاملاً با گردشگری تفریحی متفاوت است که علاوه بر امکانات و هزینه‌ها، به مهارت و توانایی متفاوتی نیز نیاز دارد.

وی خاطر نشان کرد: کشور ایران به واسطه برخورداری از پزشکان مجرب و متخصص در دنیا می‌تواند نیاز طیف گسترده‌ای از افرادی که به قصد زیبایی دست به مدیکال توریسم می‌زنند را فراهم سازد. میان تمام جراحی ها و معالجاتی که می‌توانید در مدیکال توریسم در ایران انجام شود.

دکتر سخاوت بیان کرد: براساس بررسی‌های مربوط به آمارهای گردشگری سلامت ایران، مواردی از قبیل جراحی زیبایی بینی (عمل بینی) ، جراحی های پلاستیک، کاشت مو، جراحی کاهش وزن ، دندانپزشکی زیبایی، قلب و عروق، مراقبت از چشم، درمان ناباروریو درمان سرطان از معروفترین اقسام مراجعه در مدیکال توریسم با توجه به هزینه پایین خدمات درمانی هستند.

وی در خصوص مدیکال توریسم و درمان‌های وابسته به طبیعت گردی گفت: این نوع خدمت همانطور که از نام آن پیداست، سفری است که در آن منابع طبیعی و خدمات پزشکی شخص را تحت نظارت پزشک معالجه می‎‌کنند. برخی از منابع و خدمات ضروری مربوط به طبیعت گردی شامل چشمه‌های آب گرم، دریاچه‌های نمک، حمام‌های گیاهی، ماساژهای پزشکی و لجن درمانی است. با وجود داشتن پدیده‌ها و طبیعت بسیار متنوع در ایران، این نوع مدیکال توریسم در کشور ما بسیار مورد توجه و از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

مدیر موسسه پزشکی و لیزر آیه افزود: رشد گیاهان دارویی و وجود آب و هوای چهارفصل و فوق العاده ایران، این مکان را به یکی از قطبهای جهانگردی سلامت طبیعی در جهان تبدیل کرده است. آب و هوای پاک و محیط زیبا برای بهبود تنفس، روماتولوژی، بیماریهای پوستی و عضلانی یا وقت گذراندن در دوره بعد از عمل و بیماری نافع است.

وی تصریح کرد: چشمه‌های آبگرم یا معدنی هم به طرز مشابهی که به جذب گردشگر در مدیکال توریسم کمک می‌کند که در ادامه به آن پرداخته شده است.

دکتر سخاوت آب درمانی را یک مثال دیگر از مدیکال توریسم در ایران دانست و گفت: از چشمه‌های معدنی و چشمه‌های آبگرم در شهرهای مختلف ایران برای درمان بسیاری از بیماریها از جمله روماتیسم، درد مفاصل، درد عضلات، سینوزیت و میگرن استفاده می‌شود. بسیاری از مردم برای درمان بیماری خود به چشمه های آبگرم در سراسر جهان سفر می‌کنند و در کنار آن از جاذبه‌های تفریحی لذت می‌برند. ایران چشمه‌های آب معدنی زیادی دارد و از ظرفیت جذب بالایی در مدیکال توریسم برخوردار است.

وی در خصوص نمک درمانی گفت: به تازگی، نمک درمانی یک درمان طبیعی برای برخی از بیماریهایی است که گردشگران در سراسر جهان از آن استقبال می‌کنند. کوههای نمکی متعددی در ایران وجود دارد، بنابراین نمک درمانی به یکی از قطبهای مدیکال توریسم در جهان تبدیل شده است. نمک درمانی یا هالوتراپی یک روش درمانی مبتنی بر نمک است که می‌تواند تعدادی از شرایط و بیماریها را تسکین دهد. نمک به اشکال مختلف به طور طبیعی در غارها یا دریا تولید می‌شود. کاربردهای آن به افراد کمک می‌کند تا بهتر نفس بکشند، سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنند و بدن خود را برای مدت طولانی کاملاً پاکسازی کنند.

مدیر موسسه پزشکی و لیزر آیه با اشاره به لجن درمانی به عنوان آخرین روش در مدیکال توریسم در ایران، گفت: یکی دیگر از جاذبه های مهم توریسم در ایران را میتوان لجن درمانی دانست. سواحل دریاچه ارومیه و دامنه‌های کوه تفتان دو نمونه از این جاذبه ها است که باعث شده ایران با بهترین هزینه مدیکال توریسم، گردشگران سلامت را در این منطقه جذب کند. این نوع گردشگری سلامت بیشتر برای افرادی است که نیاز به آرامش روانی دارند و یا مشکلات روحی و روانی دارند. در تورهای گردشگری مدیکال توریسم، گردشگر به دنبال آرامش و رهایی از فشارهای روزمره زندگی است و تمایل دارد از هر گونه سر و صدا و ازدحام جمعیت دور بماند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا