شورا و شهرداری های خوزستان

لزوم حمایت از کشاورزان در سطح ملی/خوزستان در تولید محصولات کشاورزی رتبه یک کشور را دارد/باید به خوبی های استان متفاوت نگاه کرد/مزیت اول خوزستان کشاورزی است/باید به توانمندی و ظرفیت های استان‌ها پرداخت

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری از مسئولین نمی‌دانند که مزیت اول خوزستان کشاورزی است و باید در حوزه قانون گذاری از کشاورزان در سطح ملی و استان حمایت شود تا کشاورزان از نظر تأمین منابع مالی به توانمندی برسند.

به گزارش راوی جنوب، مجتبی یوسفی در حاشیه بازدید از دهمین نمایشگاه بین المللی ماشین ها، ادوات و تجهیزات کشاورزی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از نکات بسیار خوب که به شناخت مصرف کننده نهایی و تولیدکننده کمک میکند حمایت از تولیدکنندگان داخلی است.

وی افزود: خوزستان را نباید سیاه نشان داد و باید به خوبی های این استان با یک نگاه متفاوت پرداخت تا به جذب سرمایه گذار کمک شود که مشکل اشتغال در سطح خوزستان و کشور حل شود.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی گفت: این نمایشگاه برای کسانی که در حوزه تخصصی کشاورزی کار می کنند بسیار مفید و نشان دهنده پیشرفت تکنولوژی در کشور است.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه بخشی به کشاورزی و بخش دیگر هم حرکت به سمت استفاده از ماشین آلات برای اجرایی شدن کشاورزی نوین است و باید تشکل های کشاورزی سازماندهی بیشتری شوند.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در حوزه قانون گذاری باید از کشاورزان در سطح ملی و استان خوزستان حمایت شود تا کشاورزان از نظر تأمین منابع مالی هم به توانمندی برسند.

وی بیان کرد: بسیاری از مسئولان نمی داند که مزیت خوزستان اول کشاورزی و بعد نفت و گاز، پتروشیمی، بنادر و مرز صادراتی است.

یوسفی عنوان کرد: خوزستان با ١٧.٣ میلیون تُن تولیدات محصولات کشاورزی رتبه یک کشور را دارد و در تولید گندم با یک میلیون تن رتبه اول و با سایر استان ها ٧٠٠ تا ٨٠٠ هزار تن در تولید اختلاف دارد.

وی تصریح کرد: در حوزه صادرات خرما نیز مقام اول کشور هستیم در موضوعات دانه های روغنی و تولیدات آبزیان هم رتبه دو و سه را داریم.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید از سندیکا و اتحادیه های کشاورزی کشور به جای اینکه در تهران موضوعات آموزشی و مکانیزاسیون را دریافت کنند به خوزستان آمده و از نمایشگاه بازدید کنند.

یوسفی ادامه داد: این خطای بزرگی است که همه استان ها در تمامی حوزه ها بخواهند صاحب تکنولوژی شوند، و باید به ظرفیت ها و توانمندی های استان پرداخت.

یوسفی با بیان اینکه باید از زیرساخت ها و منابع ملی استفاده کنیم، عنوان کرد: در بودجه های عمرانی و حمایت از زیرساخت‌ها، استان را طی دو سال اخیر از دو هزار و ٨٠٠ میلیارد تومان به ۵ هزار و ٩٠٠ میلیارد تومان در سال جاری رسانده‌ایم.

وی ادامه داد: برای سال آینده نیز برای حمایت از زیرساخت ها ۶ هزار و ٩۵٠ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است، یعنی ٢ و نیم برابر از ظرفیت هیئت رئیسگی و کمیسیون تلفیق استفاده کردیم.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی گفت: مصوبه سال قبل خرید گندم چهار هزار تومان بود، و با توجه به افزایش هزینه تولید از جمله کود آن را به پنج هزار تومان در سال جاری افزایش دادیم.

یوسفی ادامه داد: برای کشاورزان بسیار خوب است که اولین بار در تاریخ کشور گندم را به ازای هر کیلوگرم ٩ هزار و ۵٠٠ تومان خریداری شود، و برای اولین بار قیمت خوبی پیشنهاد شد تا منابع مالی را برای کشاورزان تأمین و به سمت مکانیزه شدن و خرید ماشین آلات و ادوات کشاورزی حرکت کنند.

وی ادامه داد: اگر امروز به کشاورزان کمک شود به سمت ساخت ویلا در شمال کشور و خرید ماشین خارجی نمی‌روند بلکه این منابع را برای ‌حرکت به سمت مکانیزه شدن کار و خرید ادوات کشاورزی هزینه می‌کنند.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تذکری را به وزیر جهاد دادیم که بر اساس آن، امسال به دلیل خشکسالی برای تامین ۵٠ درصد حق آبه با کشاورزان کشاورزان قرارداد بسته شد.

یوسفی با اشاره به مناطق محروم استان خوزستان عنوان کرد: از سال گذشته با پیشنهاد کمیسیون تلفیق مجلس برای سال ١۴٠٠ اولین بار ١٩ هزار میلیارد تومان برای موضوعات زیرساختی از جمله حمایت از تولید، کشاورزی، راه، موضوعات مرتبط با آب و فاضلاب صورت گرفت.

وی افزود: در این خصوص قرارگاه محرومیت زدایی هم تشکیل و برای سال آینده این رقم احیاء شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا