اقتصادی

آغاز پرداخت وام ۱۰ میلیون تومانی به سرپرستان خانواری که بر اثر کرونا بستری می‌شوند

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در خوزستان از آغاز پرداخت وام ۱۰ میلیون تومانی با کارمزد ۴ درصد به سرپرستان خانوار که بر اثر ابتلا به کرونا بستری می‌شوند خبرداد.

به گزارش راوی جنوب، امروز شنبه ۲۰ آذرماه سید ابراهیم جانانه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت چهاردهمین سالگرد تاسیس بانک قرض الحسنه مهر ایران، اظهار کرد: طرح کالا کارت بانک قرض الحسنه مهر ایران ، مشتری می‌تواند بدون داشتن سپرده، تا ۵۰ میلیون تومان کالا خریداری کرده و اقساط آن را طی ۳ تا ۱۸ ماه به بانک پرداخت کند.

وی با بیان اینکه در این خصوص مشتری فقط ۴ درصد به‌ عنوان کارمزد به بانک می‌پردازد، افزود: این طرح با هدف حمایت از رونق تولید داخلی و اشتغال‌زایی و همچنین افزایش قدرت خرید مردم اجرایی شده است و فقط شامل کالاهای ایرانی بوده و بر اساس آن، مشتریان نیازی به سپرده‌گذاری ندارند و می‌توانند با توجه به سهمیه ماهانه شعب، از تسهیلات قرض‌الحسنه استفاده کنند.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در خوزستان با اشاره به کارمزد ۴ درصدی تسهیلات ارائه شده از سوی بانک مهر ایران گفت: تعیین این کارمزد پایین، باعث استقبال و رضایتمندی مشتریان و متقاضیان این تسهیلات شده است و دلیل آن نیز مقایسه متاقضیان با نرخ نسبتا بالای بهره اعلام شده از سوی سایر بانک های کشور است.

وی یادآور شد: این بانک مفتخر است که شرایط دریافت تسهیلات را برای اکثر اقشار جامعه با هر درآمد و شرایط فراهم کرده است.

جانانه بیان کرد: این بانک علاوه بر پرداخت تسهیلات کم بهره از رسالت خود در حوزه مسئولیت های اجتماعی نیز غافل نبوده است و در شرایط مختلف جغرافیایی و زمانی متفاوت به وظیفه اجتماعی خود پایبنده بوده؛ برای مثال در سیل سال ۹۸ خوزستان، بانک مهر ایران در بازسازی واحدهای آسیب دیده مشارکت فعال داشت.

وی ادامه داد: بانک قرض الحسنه مهر ایران در زمان‌ کرونا نیز در خرید تجهیزات پزشکی مورد نیاز دانشگاه های علوم پزشکی کشور در قالب طرح شهید سلیمانی مشارکت داشته است و در خوزستان دانشگاه های علوم پزشکی اهواز، آبادان، شوشتر، دزفول و بهبهان این طرح بهره‌مند شدند.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در خوزستان اعتبار هزینه شده در این طرح را ۱۳ میلیارد ریال عنوان کرد که در اختیار دانشگاه های مذکور برای خرید تجهیزات پزشکی مورد نیاز در بحث مبارزه با بیماری کووید ۱۹ گذاشته شد.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات ده میلیون تومانی با کارمزد ۴ درصد به سرپرستان خانوار که دچار بیماری کرونا شده‌اند، گفت: این افراد از سوی دانشگاه علوم پزشکی به بانک معرفی می شوند.

جانانه درباره جزئیات پرداخت وام به سرپرستان خانوار مبتلا به کرونا تشریح کرد: مبلغ این وام ۱۰ میلیون تومان بوده و اقساط آن ۳۶ ماه در نظر گرفته شده است. همچنین از آنجایی که این وام قرض‌الحسنه است، کارمزد سالانه آن تنها ۴ درصد است.

وی اظهار کرد: این وام با هدف جبران هزینه‌های درمان و دوری از کسب‌ و کار برای سرپرستان خانوارهایی در نظر گرفته شده که به‌ علت کرونا بستری شده‌اند.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در خوزستان گفت: بانک قرض الحسنه مهر ایران در حوزه حمایت از تولید کنندگان و کارآفرینان کشور نیز نقش بسزایی دارد.

وی تعداد شعب این بانک در استان خوزستان را ۲۷ شعبه اعلام کرد و افزود: در اکثر شهرستان‌های خوزستان این بانک شعبه فعال دایر کرده است و بیش از ۴۰۰ هزار فقره حساب بانکی در این بانک افتتاح شده است.

جانانه در پایان به ارائه تسهیلات بدون ضامن از سوی این بانک خبر داد و گفت: یکی از دغدغه های شهروندان الزام به معرفی ضامن برای دریافت تسهیلات بوده است اما بانک قرض الحسنه مهر ایران طرح پرداخت تسهیلات بدون ضامن را آغاز کرده که در این خصوص مشتریانی که شرایط اعتبار سنجی اعلام شده از سوی این بانک را داشته باشند مشمول این طرح خواهند بود و سقف این تسهیلات ۲۰ میلیون تومان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا