اخبار مهماخرین خبر ها

انتصابات ناپلئونی درآموزش پرورش خوزستان

این روزها آموزش پرورش خوزستان درگیر انتصاباتی است که شبیه به یک خانه تکانی سیاسی است تا علمی

به گزاری راوی جنوب، آموزش پرورش خوزستان سالها است در شاخص‌های مختلف آموزشی، پژوهشی رتبه ۳۰ کشور را دارد و انتظار فرهنگیان از دولت سیزدهم انتصاب یک مدیرکل کاربلد وبا تجربه بود که با انتصاب مسعود حمیدی‌نژاد این امر محقق نشد و سرنوشت یک میلیون دانش‌آموز و بیش از ۶۰ هزار فرهنگی به تصمیمات مدیرکل جدید گره خورده است.

جدای از روند انتصاب حمیدی‌نژاد و نقدهای جدی که پیرامون آن به وجود آمده است، کارنامه اجرایی و رزومه او هم مورد توجه قرار گرفته است. گفته می‌شود تنها و مهمترین سابقه فعالیت او سیاسی بوده و آن ریاست ستاد انتخاباتی علیرضا زاکانی است.

درمبحث انتصابات شاهد تغییرات تخصصی نیستیم و صرفا جریان سیاسی اصولگرا برای ایشان مهم است، آن هم نه از همه نیروهای و طیف‌های آن جریان.

حمیدی‌نژاد در جدیدتدین انتصاب، یک کارشناس را به سمت معاونت پرورشی اداره کل آموزش پرورش استان خوزستان منصوب کرده که انتقادات زیادی را در پی داشت.

غیبت نهادهای نظارتی در رصد این اقدامات محسوس است. ناظران نباید اجازه دهند، سازمان مهم آموزش پرورش دچار این بی نظمی، آسیب و شلختگی شود و به این شکل دربحران مدیریتی غرق شود.

بیش از یک هفته دیگر سال تحصیلی جدید آغاز می‌شود و انتقادی که وجود دارد تمرکز مدیر کل محترم در فضای مجازی و جلسات دوستانه شبانه است. منتقدین می‌گویند به جای این دست امور، مدیر کل فکری جدی به حال بد آموزش پرورش استان خوزستان کند.

از طرفی خبرهایی مبنی بر بازنشسته شدن رییس آموزش پرورش ناحیه ۴ اهواز به گوش می‌رسد که گفته می‌شود، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در عزل و انتصاب‌های اینجنینی دخالت می‌کنند و منتقدان این دخالت‌ها را به پای بی مسئولیتی مسئولان آموزش و پرورش می‌گذارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا