اختصاصی راوی جنوبتحلیلیسیاسی
موضوعات داغ

خوزستان برای همه جا دارد جز خوزستانی ها!

راوی جنوب| دولت سیزدهم در حالی رای مردم خوزستان را کسب کرد که ابراهیم رئیسی در سفر خود به خوزستان، در ورزشگاه تختی اهواز وعده استفاده از ظرفیت نیروهای بومی را داده بود.

حال با انتخاب استاندار خوزستان از یک سو و شهردار اهواز از سوی دیگر شاهد حذف نیروهای بومی خوزستان و حجم وسیعی از مدیران غیر بومی هستیم که جایگزین خوزستانی ها می شوند‌.

در آخرین تحولات سیاسی و اجتماعی استان خوزستان، پس از لغو مراسم معارفه معاون استاندار در روز شنبه، به نظر می رسد در دولت سیزدهم و استانداری خلیلیان مدیر غیر بومی دیگر در سمت معاونت سیاسی. اجتماعی منصوب خواهد شد در حالی که دو گزینه بومی استان به تهران معرفی شده اند و قرار بود معارفه یکی از آنان صورت گیرد.

این حجم از نادیده انگاری نخبگان خوزستان در دولت رئیسی تعجب برانگیز و در تضاد با نگاه رئیس جمهور است. چرایی کم توجهی به نخبگان بومی پرسشی است که پاسخ آن نزد دولت مردان است.

اما دولت سید ابراهیم رئیسی و استاندار خوزستان باید به این موضوع توجه داشته باشند که مردم و نخبگان خوزستان بیش از این اجازه نخواهند داد تا فرزندان خوزستان حذف یا نادیده گرفته شوند‌‌.

مجمع نمایندگان استان باید بجای دخالت خلاف قانون در ابقای یاران ناکارآمد غلامرضا شریعتی، در حمایت از نخبگان استان سکوت خود را بشکند و بصراحت از مدیران بومی اعلام حمایت نماید.

انتصاب گزینه های خارج از استان و فاقد شناخت از شرایط پیچیده خوزستان، در این سمت کلیدی، نه تنها گره گشا نیست بلکه سبب افزایش چالش های دستگاه اجرایی خوزستان خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا