اجتماعیاختصاصی راوی جنوبیادداشت
موضوعات داغ

جای خالی روز ملی اهواز در تقویم

یادداشت محمد اردشیری| روز ملی سالگردی است که کشورها یا ملت‌ها برای یادبود ملیت خود یا تشکیل کشور خود یا یک رخداد مهم فرهنگی، اجتماعی، سیاسی مشخص کرده و آن را جشن می‌گیرند این روز که روز رسمی یا روز ملی نامیده می‌شود .

در این بین یکی از مطالبه های جدی مردم اهواز و خوزستان بخصوص نخبگان نام گذاری یک روز در تقویم رسمی کشور بنام شهر اهواز و روز ملی اهواز است.

در سالیان گذشته مسئولان استانی مانند آیت الله جزایری در دیدار با وزیر ارشاد اسلامی وقت درخواست ثبت ۲۷ دی ماه را به عنوان روز ملی اهواز کرده بود مطالبه ای که به نتیجه نرسید.

۲۷ دی ماه در خاطره شهروندان اهوازی روزی است که مردم اهواز به مناسبت فرار شاه پهلوی از کشور به خیابان آمدند اما با برخورد و سرکوب مواجهه شدند و به «چهارشنبه سیاه» هم معروف شد.

۲۷ دی ماه چه به جهت مناسبتی چه به جهت وضعیت آب و هوا زمان مناسبی برای ثبت «روز ملی اهواز» است. در صورت ثبت این روز در تقویم که لازم است با همت شورای فرهنگی استان خوزستان، اداره کل فرهنگ و ارشاد سلامی، شهرداری اهواز ، اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی پیگیری و انجام شود قطعا می توان شاهد یک هویت بخشی به شهر اهواز باشیم.

هویت بخشی به شهر اهواز در قالب یک روز از تقویم می تواند سبب رونق اقتصادی ، توسعه فرهنگی و گردشگری در اهواز و خوزستان ، کاهش ناهنجاری ها و افزایش نشاط اجتماعی در شهر اهواز و تبع آن استان خوزستان بشود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا