اخبار خوزستاناقتصادیتحلیلی

مردم خوزستان منتظرند؛ فهرست پیمانکاران پروژه های ترک تشریفات آبفا خوزستان منتشر شود

بخش دوم؛

راوی جنوب| همانگونه که پیش‌تر در خصوص ابهامات پیش آمده در حوزه فعالیت شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفته شد؛ این شرکت از جمله دستگاه های خدمات رسانی است که بیشترین پروژه های ترک تشریفات استان را به خود اختصاص می دهد.

در این بین، پیمانکارانی با استفاده از نفوذ برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، برای دریافت و صدور مجوز پروژه های ترک تشریفات اقدام فشارهای سیاسی به مدیران شرکت آبفا نموده اند.

مردم خوزستان در جریان بحران های متعدد، وعده های زیادی از مسئولان استانی و ملی شنیده اند که مشکلات آنها را مورد پیگیری قرار می دهند که باعث ایجاد انتظارات بحقی شده است. خبرها حاکی از آن است که پروژه های شرکت آب و فاضلاب از منابع مالی تقویت شده ای برخوردار هستند اما همواره این پروژه ها در استان بی کیفیت و یا نیمه تمام رها شده اند.

از سوی دیگر، پروژه های ترک تشریفات شده، بصورت سلیقه ای به شرکت های پیمانکاری خاص که برخی از آنها بصورت خانوادگی اداره می شوند؛ واگذار گردیده است. همانگونه که بارها گفته شد، ترک تشریفات در واگذاری پروژه های عمرانی عامل اصلی گرانی بیش از اندازه در اجرای طرح های استان محسوب می شود.

در نهایت از شرکت آب و فاضلاب خوزستان خواسته می شود که مطابق با ماده ۱۳ شیوه نامه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات مجوزهای دولتی مصوب دوم آذرماه ۱۳۹۸ هیات وزیران، نسبت به انتشار فهرست پیمانکاران دریافت کننده پروژه های ترک تشریفات اقدام کند تا شهروندان خوزستانی خود نسبت به ارزیابی عملکرد این شرکت بپردازند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا