اخبار خوزستاناخبار مهماخرین خبر ها

ماجرای ساخت هتل برج ۳۳ طبقه در اهواز چیست؟

اخیرا شرکتی با نام «مهر کیسان» مدعی ساخت هتل برج مسکونی_تجاری در اهواز شده که تنها یک سال از تاسیس آن می‌گذرد و ظاهرا سابقه ای در ساخت ساختمان چند طبقه ندارد، چه برسد به آنکه برج ساخته باشد.

راوی جنوب| ساخت و طراحی برج در چند سال اخیر رشد بسیار زیادی داشته است و بسیاری از مردم نیز علاقه مند به خرید برج ها در کلان شهرها هستند.

معمولا به ساختمان هایی که تعداد طبقات آن از دوازده بیشتر باشد، برج گفته می شود و ساخت آن اصول و قواعد خاصی دارد که حتما باید مورد توجه سازندگان قرار گیرد.

اما ماجرای هتل برج مسکونی_تجاری ۳۳ طبقه ای که قرار است در اهواز و توسط یک شرکت تازه تاسیس و نوپا به نام «مهر کیسان» ساخته شود، چیست؟

شرکت مهرکیسان در تاریخ ۲۵ آبان ۱۴٠٠ تاسیس شده و سرمایه حقوقی آن ۲ میلیون تومان است و در حال حاضر و به مدت ۲سال، ۶ نفر به عنوان رئیس و اعضای هیئت مدیره این شرکت انتخاب شده اند.

اما ابهامات و سوالاتی مطرح است، به طور مثال باید پرسید محل ساخت این هتل برج کجاست؟ مجوز نظام مهندسی و شهرداری را گرفته است؟ نقشه ساخت و طراحی پروژه چگونه است؟ تا چه مرحله ای پیش رفته است؟ پیش پرداخت گرفته است یا خیر؟ اگر گرفته است خلاف قانون نیست؟ و بسیاری از سوالات دیگر که باید مجموعه مدیریتی این شرکت تازه تاسیس و سازندگان پروژه پاسخگوی آن باشند.

تحقیقات خبرنگار ما نشان می دهد شرکت مهر کیسان سایت اختصاصی ندارد که این شرکت را معرفی کند و از پروژه های پیشین و همچنین سوابق فعالیت هایش در حوزه ساخت و ساز، هیچگونه اطلاعاتی به دست نیامده و بیانگر این است که اساسا هیچ سابقه ای ندارند.

در نتیجه شرکتی که سوابق اجرایی چندانی در حوزه ساخت و ساز ندارد چگونه می تواند در حوزه ساخت برج های چند ده طبقه موفق عمل کند؟

همین مسئله سبب می شود نگرانی‌ها در خصوص تکرار حادثه‌ای مانند متروپل یا برخی سوء استفاده های مالی و رانتی افزایش یابد.

گفتنی است در حال حاضر بزرگترین برج جنوب غرب کشور با ۲۹ طبقه در ساحلی غربی اهواز ساخته شده و در مراحل پایانی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا