اخبار مهماخرین خبر ها

مدیرعامل آبفا خوزستان به انفصال از خدمت محکوم می‌شود؟/جزییات تخلف مالی_اداری محمدرضا کرمی نژاد/آیا با مدیر متخلف برخورد می‌شود؟+سند

به دستور محمدرضا کرمی نژاد مدیرعامل ۶۴ ساله شرکت آب و فاضلاب خوزستان در اعتبارات مالی این شرکت جابجایی هایی صورت گرفته که با ایراد دیوان محاسبات و نامه مدیر امور ذیحسابی شرکت مبنی بر رفع ایرادات و نواقص گزارش عملکرد اعتبارات سال ۱۴٠٠، مواجه شد.

به گزارش راوی جنوب، سندی به این رسانه رسیده است که نشان می دهد مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان که در ۱۵ ماه گذشته نتوانسته انتظارات را برآورده کند، گویا مرتکب تخلف مالی_اداری شده است.

شهرام شوهانی مدیر امور ذیحسابی شرکت آب و فاضلاب خوزستان در نامه ای به مدیرعامل شرکت خواستار رفع ایرادات و نواقص گزارش عملکرد اعتبارات سال ۱۴٠٠، با توجه به درخواست دیوان محاسبات، می شود.

شوهانی در ادامه نامه می گوید، بر حسب دستور حضرتعالی(مدیرعامل آبفا) به پیمانکاران فاقد کارکرد مثبت، پرداختی صورت گرفته است!

وی همچنین عنوان کرده در برخی از پروژه ها که فاقد اعتبار بوده اند نیز، به صورت نقد و اسناد خزانه، وجوهی به پیمانکاران پرداخت شده است.

مدیر امور ذیحسابی شرکت آب و فاضلاب خوزستان ادامه می دهد که در طرح اصلاح و بازسازی شبکه آب شهرها، پرداختی به پیمانکاران از اعتبار موافقتنامه نیز تجاوز کرده است و این امر باعث مغایرت ابلاغ طرح ها با پرداخت های صورت گرفته در طرح های مذکور شده است.

محمدرضا کرمی نژاد مدیرعامل آبفا خوزستان باید پاسخ دهد چگونه و بر چه اساس دستور داده به حساب برخی پیمانکاران خاص که کارکرد مثبت نداشته اند، پرداخت صورت گیرد؟ چرا بیت المال را در جیب پیمانکاران ریخته اید؟ چگونه به پروژه هایی که اعتبار نداشته اند، از منابع دیگر اعتبار داده اید؟ بر اساس کدام ضوابط پرداختی های شرکت از به پیمانکاران از اعتبار موافقتنامه تجاوز کرده است؟ آیا این موارد خلاف قانون نیست؟ آیا این اقدامات از نظر دستگاه های ناظر تخلف محسوب نمی شود؟

در دوره مدیرعامل سابق این شرکت تخلفات و جابجایی های مالی صورت گرفته بود و گویا این روند در دوره مدیریت فعلی در حال تکرار است و ضرورت دارد دستگاه های ناظر، بیش از پیش به مسائل مالی و اداری این شرکت توجه داشته باشند.

بی شک اینگونه اقدامات، نگرانی در خصوص انحرافات مالی در اعتبارات ملی شرکت آب و فاضلاب خوزستان و حتی ۵٠ میلیون یورو مساعدت مقام معظم رهبری برای اجرای طرح شبکه فاضلاب اهواز را افزایش می دهد و این رسانه تحقیق و تفحص مجلس از شرکت آبفا خوزستان را ضروری می داند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا