اخبار خوزستاناخبار مهم

کرونا مراجعات به مراکز درمانی را زیاد کرده، آگاه باشیم

شیوع سوش جدید کرونا، روزانه حدود ۲ هزار نفر را روانه بیمارستان‌های خوزستان می‌کند

به گزارش راوی جنوب، دکتر محمد حسین سرمست شوشتری رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در جلسه ستاد دانشگاهی کرونا گفت: با توجه به شیوع تدریجی سوش اخیر اُمیکرون، مراجعات به مراکز درمانی زیاد شده و روزانه حدود ۲ هزار نفر به کل درمانگاه‌ها و بیمارستان‌‌های استان خوزستان مراجعه می‌کنند.
وی ادامه داد: خوشبختانه اکثر مراجعه کنندگان با درمان سرپایی مداوا شده و در مقایسه با پیک‌های قبلی نیاز به بستری بسیار کمتر شده است.
سرمست افزود: در حال حاضر حدود ۱۴۰ بیمار بستری در استان خوزستان وجود دارد که از این تعداد ۲۰ نفر در بخش آی سی یو بیمارستان‌ها بستری هستند.
رئیس دانشگاه با اشاره به اینکه خود مردم باید در کنترل بیماری سهیم باشند، گفت: افرادی که مشکل حاد تنفسی نداشته و حال عمومی بدی ندارند، نیازی نیست که به مراکز درمانی مراجعه کنند و مثل سرماخوردگی باید با بیماری برخورد شود.
وی تصریح کرد: در سوش جدید بخاطر گسترش زیاد، ابتلای خانوادگی بیشتر دیده می‌شود و اگرچه کنترل بیماری را دچار مشکل می‌کند اما از سوی دیگر نیازی به جداسازی نیست.
سرمست به روش‌های کنترل بیماری اشاره کرد و افزود: جهت کنترل بهتر بیماری، افرادی که علائم دارند، از تردد در سطح شهر و محل کار خودداری کنند و حتما از ماسک استفاده شود.
وی با اشاره به اهمیت واکسیناسیون گفت: از مردم درخواست می‌شود جهت دریافت دوزهای سوم و در صورت تمایل دوز چهارم به مراکز واکسیناسیون در سطح شهرهای استان مراجعه کنند تا بتوان با سهولت بیماری را کنترل کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز در پایان اظهار داشت: بیمارستان‌ها در همه قسمت‌های درمانگاهی، بخش‌های عادی و ویژه جهت ارائه خدمات درمانی به مردم و کنترل سوش جدید بیماری آمادگی کامل دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا