اخبار خوزستاناخبار شهرستان های خوزستاناختصاصی راوی جنوبیادداشت

جاده دسترسی به معادن،تایید حکم شهردار و طرح منجمد شده دیمه حلقه های مفقوده سفر استاندار به رامهرمز

سفر استاندار محترم خوزستان به شهرستان رامهرمز و پیگیری طرح ها و مشکلات موجود شهرستان رامهرمز شایسته تقدیر است اما؛

انتظار میرفت مشکلات روز شهرستان هم در دستور کار استاندار محترم قرار گیرد، که از جمله آنها علت تاخیر و زمان تایید حکم شهردار و خروج مدیریت شهری از بلاتکلیفی می باشد که در این باره ابهامات زیادی وجود دارد، تاخیر در تایید حکم شهردار مدیریت شهری را در بلاتکلیفی قرارداده و این روند قطعا برای ‌شهر رامهرمز خوب نیست و تاخیر در انتخاب شهردار رامهرمز بسیاری از امور مربوط به شهر و شهرداری را معطل کرده است .

علاوه بر این جاده دسترسی به معادن جوبجی که چندین سال است مشکلات زیادی بوجود آورده چه زمانی و چگونه باید حل شود، چه خوب می شد یکبار برای همیشه با حضور استاندار محترم راهکار خروج از این بن بست پیدا و در عمل اجرا می شد معادن موجود در منطقه جوبجی رامهرمز و نبود جاده دسترسی در یک سال اخیر باعث ایجاد تنش و مشکلات زیادی برای کارگران،اهالی منطقه جوبجی و معدن داران و به دنبال آن رکود تولید شده و این معادله تا به امروز لاینحل مانده است.

طرح منجمد شده دیمه رامهرمز که چند صد میلیارد از پول بیت المال در آن هزینه شد و این طرح عظیم که در نوع خود در کشور جز طرح های پرهزینه بوده ظرفیت اشتغال چند هزار نفری داشته و اگر نظارت و مدیریت صحیحی در آن اعمال می شد رامهرمز امروز دچار بحران اشتغال نبود گویا این طرح به کما رفته است و برنامه و اراده ای جهت احیای آن در سطح استان وجود ندارد تجهیزات این طرح روز به روز مستهلک تر می شوند و نیاز به اقدامات اساسی برای احیای مجدد دارد یا طرح جایگزین، اگرطرح قبلی بنا به هر دلیلی باشکست روبرو شده است.

همه ما به طرح های صنعتی و اتمام آنها خوشبین هستیم اما تجربه خوبی از وعده های مسئولان نداریم، حل مشکل اشتغال خیل عظیم جوانان بیکاران رامهرمز نیاز به همت مضاعف دارد در کنار طرح های صنعتی در حال پیگیری تقویت کشاورزی که اقتصاد پایه شهرستان است و ایجاد کارگاه های اشتغال زود بازده و تسهیلات بانکی هدف مند به جوانان بیکار یک ضرورت است که باید پیگیری شود.

سفر فقط برای سفر کردن دردی از شهرستان رامهرمز دوا نمی کند. امیدواریم مشکلات اساسی شهرستان رامهرمز بشکل ویژه و مستمر پیگیری شود و مصوبات آن با ردیف های اعتباری و بازه زمانی مشخص بشکل کارشناسی و بدون اما و اگر و هدایت به آینده در عمل اجرا شود تا در سفر بعدی استاندار محترم امید ها به این شهر خسته از وعده ها باز گردد. انشالله

به قلم یعقوب راشدی سرپرست راوی جنوب رامهرمز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا