اخبار خوزستان

جوابیه علوم پزشکی اهواز به راوی جنوب

روابط علوم پزشکی اهواز در پی انتشار خبری در رسانه راوی جنوب مبنی بر وجود ابهام در قرارداد پت اسکن بیمارستان گلستان، جوابیه صادر کرد.

به گزارش راوی جنوب، متن جوابیه علوم پزشکی اهواز به شرح زیر است:

مدیر مسئول محترم رسانه راوی جنوب

🔹 احتراما در رابطه با مطالب منتشره در رسانه مذکور درخصوص ابهامات مربوط به قرارداد پت اسکن مرکز آموزشی درمانی گلستان اهواز و جهت تنویر افکار عمومی درخواست میشود توضیحات ذیل را درج بفرمایید

۱) دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در تیرماه ۱۴۰۰ حسب ضرورت ارائه خدمات پیشرفته و فوق تخصصی و استفاده از توان و سرمایه بخش غیردولتی و در راستای اهداف برنامه توسعه در امر برونسپاری خدمات قابل واگذاری، اقدام به اخذ مصوبه هیات امنای محترم دانشگاه بصورت عام ( بدون ذکر نام هیچ شرکت خاصی) برای واگذاری امر خرید و نصب و راه اندازی یک دستگاه پت اسکن نموده است .

۲) با توجه به نوع خدمت تخصصی، حجم بالای سرمایه گذاری ( حدود نه میلیارد تومان) و زمان بر بودن برگشت سرمایه (حدود بیست سال)، هر شرکتی قادر و حاضر به سرمایه گذاری و حضور در انجام این خدمت خاص نمی باشد تا بر این اساس ، دانشگاه با تعداد زیادی از متقاضیان مواجه باشد .

۳) لازم به ذکر است تاکنون هیچ قراردادی با هیچ شرکتی منعقد نگردیده است و صرفا درخواستی از سوی شرکت بنا پرتو اروند وجود داشته که آن هم در مراحل بررسیهای فنی و کارشناسی در حوزه های ذیربط از جمله واحد امور حقوقی و امور قراردادها می باشد.

۴) مسلما در خصوص شرکت مورد اشاره، چنانچه ایرادات فنی و قانونی وجود داشته باشد ( که مواردی از سوی همکاران محترم حقوقی و امور قراردادها نیز پیشتر بصورت مکتوب اعلام شده است) مد نظر قرار خواهد گرفت و در این زمینه، موارد قانونی دقیقا به اجرا درخواهد آمد، کما اینکه دستور این معاونت در این زمینه مستند و موجود و قابل ارائه است.

۵) دانشگاه مسلما سایر پیشنهاداتی که از سوی دیگر متقاضیان( شرکتها) و سرمایه گذاران ارائه شود را نیز در یک فضای رقابتی و قانونمند بررسی می نماید و نهایتا بهترین پیشنهاد که فاقد ایراد باشد را خواهد پذیرفت و مجددا به اعضای محترم هیات امنا جهت اخذ تصمیم نهایی ارائه خواهد نمود.

۶) همانگونه که در بندهای اول و پنجم اشاره شد، بعد از طی فرایند قانونی انتخاب متقاضی BOT ( چه از طریق فراخوان عمومی یا از طریق ترک تشریفات) ، نهایتا می بایست مراتب در جلسه اصلی هیات امنا دانشگاه مجددا مطرح و در صورت تصویب نهایی طرف قرارداد از سوی هیات امنا محترم دانشگاه، قرارداد به امضا دانشگاه و متقاضی برسد .

۷) لذا همانگونه که ملاحظه می گردد اساس واگذاری BOT پت اسکن بیمارستان گلستان امری قانونی و مصوب هیات امنا ، لیکن خارج از محدوده نهایی اختیارات دانشگاه است و اخذ تصمیم نهایی نیز در جلسه هیات امنا خواهد بود. لذا با عنایت به موارد پیشگفت، تاکنون بدین منظور هیچ قراردادی با هیچ شرکتی منعقد نشده است و مطالب مطروحه در فضای مجازی، غیر واقعی بوده و بدینوسیله تکذیب میگردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا