اخبار خوزستاناخبار شهرستان های خوزستان
موضوعات داغ

بحران انباشت زباله و تهدید سلامت مردم خوزستان/انباشت زباله های عفونی اینبار در بیمارستان ۲۲ بهمن مسجدسلیمان

زباله های بیمارستانی به ویژه زباله های عفونی و کرونایی اگر به درستی مدیریت و دفع نشوند، به عنوان یكی از مهمترین معضلات جوامع شهری و تهدیدی برای سلامت جامعه محسوب می شود و این در حالی است كه همواره شاهد انباشت حجم زیادی از زباله های بیمارستانی تحت مدیریت علوم پزشکی اهواز هستیم.

 

راوی جنوب| انباشت زباله‌های بیمارستانی که خطرات زیست محیطی بسیاری دارد، به دغدغه‌ای جدی برای مردم خوزستان تبدیل شده است.

عدم توجه مسئولین علوم پزشکی اهواز به کنترل زباله های بیمارستانی نه تنها سلامت بیماران و کارکنان این مراکز را به خطر می‌اندازد، بلکه موجب آلودگی نگران کننده محیط زیست می‌­شود و می‌تواند تهدیدی برای سلامت شهروندان خوزستانی باشند.

پیش از این نیز، مخاطبین راوی جنوب تصاویری از انباشت زباله در بیمارستان های رازی اهواز و شهدای ایذه و رهاسازی کیت های مصرف شده تست کرونا در خیابان ها، ارسال و نسبت به این موضوع ابراز نگرانی کردند.

پسماندهای بیمارستانی احتمال آلوده شدن با میکروب و در نتیجه خطرناک شدن را دارند؛ بنابراین هیچ یک از پسماندهای بیمارستانی عادی تلقی نمی‌شوند و حتی بخشی از آنها با توجه به بیماری کرونا، جزو پسماندهای ویژه قرار می‌گیرند.

برای مدیریت پسماندهای عفونی نمی توان با آن مشابه سایر پسماندهای بیمارستانی برخورد کرد و لازم است مسئولین علوم پزشکی اهواز دست از تبلیغات رسانه ای برداشته و برای مدیریت آن تدابیر خاصی در نظر بگیرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا