اختصاصی راوی جنوباخرین خبر هااقتصادیتحلیلی
موضوعات داغ

راوی جنوب گزارش می دهد: سایه خاموشی بر کوره داغ فولادی ها/کابوس بی برقی شرکت های فولادی در خوزستان

در حالی که سال ۱۴۰۲ توسط رهبر انقلاب به نام مهار تورم و رشد تولید نامگذاری شد انتظار می رود ریل گذاری مدیران ارشد خوزستان هم در همین راستا قرار بگیرد. اما بررسی ها نشان می دهد عدم تامین انرژی از جمله گاز و به ویژه برق، تولید شرکت های فولادی را با مشکل مواجه کرده است.

راوی جنوب| فصل بهار و تابستان را شاید بتوان کابوس صنایع در ایران دانست، کابوسی که منشأ آن می تواند عدم برنامه ریزی صحیح در تامین پایدار انرژی به جهت تولید حداقل پایدار باشد و این پرسش را باید طرح کرد تا چه زمان قرار است به دلیل سوء مدیریت وزارت نیرو از یک طرف و همچنین عدم برنامه ریزی کلان در بین مدیران استانی این صنایع باشند که همواره از ۲ فصل بهار و تابستان بترسند؟

در خوزستان به عنوان قطب تولید انرژی کشور، انتظار می رود در حوزه بخش خانگی و بخش صنایع کمترین قطعی برق را داشته باشیم با توجه به استراتژیک بودن صنایع موجود در خوزستان و همچنین شرایط سخت آب و هوای که مردم استان باید تحمل کنند.

از سوی دیگر رهبر معظم انقلاب سال ۱۴۰۲ را سال مهار تورم و رشد تولید نامیده است و بدیهی است کلیه ساختار حاکمیتی بخصوص دو وزارتخانه صمت و نیرو باید در مسیری گام بردارند که این شعار نه‌تنها در سال ۱۴۰۲ بلکه به عنوان یک شاخصه در برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت آنها قرار بگیرد.

پیگیری های خبرنگار ما نشان میدهد که میان وزارت نیرو و صمت تفاهم‌نامه ای به امضاء رسیده که بر مبنای آن برق مورد نیاز صنایع تامین می گردد اما بررسی های میدانی و نموداری تولید صنایع خاصه فولادی در تابستان نشان می دهد که فرایند تامین برق پایدار با نیاز صنایع همخوانی ندارد و در استان خوزستان به عنوان قطب انرژی ایران نسبت به سایر استان ها مانند اصفهان و کرمان تامین برق با تولید انجام شده آن صنایع تفاوت چشم گیری دارد و در عمل این تفاهم در دوره ای به امضا رسیده که وزارت صمت به صورت سرپرست مدیریت می شده و با شعار سال که مهار تورم و رشد تولید است در تضاد می باشد.

حال باید پرسید حسینی محراب استاندار خوزستان که در کمال تعجب یک دامپزشک را به عنوان متولی بخش اقتصادی استان منصوب کرده است چه برنامه کوتاه مدت و بلند مدتی را در حدود اختیاری استاندار و همچنین برای ارائه به دولت آماده کرده است ؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا