یادداشت

آسیب‌ شناسی دخالت بعضی از نمایندگان خوزستان در پست های اجرایی

دکتر ژانت سلیمانی، کارشناس دارویی دانشگاه علوم‌پزشکی اهواز

خردادماه سالجاری در دیدار تصویری رهبری با نمایندگان مجلس، ایشان بر عدم دخالت نمایندگان در مسائل اجرایی تاکید و آنرا آسیب و خطر تلقی نمودند. لیکن در جلسه معارفه و تودیع فرماندار شوشتر، آقای گیلانی نماینده شوشتر و گتوند به صراحت بر متقاعد نمودن وزیر در ابقاء آقای دکتر ابول نژادیان در ریاست دانشگاه علوم‌پزشکی اهواز تاکید داشته و نقش خود را در این امر برجسته دانستند.

انتشار این سخنان در فضای مجازی بازتاب های متعددی در جامعه خواهد داشت که در ذیل میتوان به مواردی از آن اشاره نمود:

۱. نمایندگانی که در ابقاء دکتر ابول نژادیان تلاش داشتند چگونه میتوانند به این توصیه رهبری که چند ماهی از آن‌نمی گذرد بی توجه باشند؟ نمایندگانی که بر ولایتمدار و انقلابی بودن خود تاکید دارند.

۲. آیا سخنان رهبری مبنی بر عدم دخالت نمایندگان در امور اجرایی فصل الخطاب آقای دکتر عین اللهی ، وزیر بهداشت نیست که این آسیب را جدی گرفته و در راستای ولایتمداری، مانع دخالت آقای گیلانی و دیگر نمایندگان در امور اجرایی از جمله ابقاء یا برکناری دکتر ابول نژادیان شوند تا فتح بابی نشود برای تداوم این دخالتها که خطر آن قبلا توسط رهبری توصیه شده بود؟

۳. چگونه میتوان از مردم انتظار داشت به توصیه های رهبری اهتمام ورزند در صورتیکه منصب داران مدعی ولایتمدار، اینگونه آشکارا توصیه ها و تاکیدات رهبری را نادیده می گیرند؟

۴. آیا نظام‌ ارزیابی در وزارت بهداشت آنقدر ناتوان شده است که نماینده یا نمایندگان تشخیص می دهند کدام رییس دانشگاه یا مدیر، فردی توانمند یا ناکارآمد است و بر اساس این‌تشخیص ها تصمیم گیری شود؟

۵. آیا رییس دانشگاهی که در سایه تلاش نمایندگان، در مقام خود ابقاء شده است میتواند در انتخاب مدیران و امور اجرایی در حوزه سلامت در ستاد دانشگاه و سطح شهرستانها از دخالتهای این‌نمایندگان مصون باشد؟ آیا این وام دار بودن یکی از همان آسیبهایی نیست که رهبری تاکید نموده است؟

۶. مگر وظیفه نمایندگان قانون گذاری در جهت بهبود وضعیت کشور و مردم نیست ؟ چگونه با وقت گذراندن در وزارتخانه ها و دخالت در امور اجرایی میتوانید به وظیفه نمایندگی خود عمل کنید؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا