اخبار خوزستاناختصاصی راوی جنوب

جوابیه آموزش و پرورش خوزستان در خصوص واکسیناسیون دانش آموزان

در پی انتشار مطلبی به نقل از مدیرکل روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در ارتباط با واکسیناسیون دانش آموزان؛ اداره کل آموزش و پرورش خوزستان جوابیه ای منتشر کرد.

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان در این جوابیه آمده است:

اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان پس از تصویب واکسیناسیون دانش آموزان در چندین بخشنامه به مناطق و نواحی چهل گانه خود اعلام کرده بود که بنا به درخواست های واصل از مراجع واکسیناسیون، فضا، تجهیزات و نیروی انسانی جهت ثبت مشخصات و اطلاعات واکسینه شدگان را در اختیار علوم پزشکی قرار دهند.

در واکسیناسیون فرهنگیان علاوه بر پایگاه های علوم پزشکی ، ۳۶ پایگاه توسط آموزش و پرورش با تمام امکانات، تجهیزات و نفرات در اختیار طرح واکسیناسیون فرهنگیان قرار گرفت که ۴ فضا از این اماکن ( سالن شهید سالمی ناحیه ۲، سالن شهید نامی دزفول و نیز سالن شهید فهمیده ناحیه ۴ و سالن علی ابن ابیطالب بهبهان) تاکنون در اختیار این امر قرار دارند.

تاکنون هیچگونه اطلاعات و آماری دال بر عدم همکاری فرهنگیان در اجرای طرح واکسیناسیون به هیچ دستگاهی گزارش نشده است.

در شروع واکسیناسیون دانش‌آموزی ۱۱۲ مرکز تجمیعی اعم از اماکن آموزشی و سالن های ورزشی در اختیار این طرح قرار گرفته است.

با توجه به اینکه حدود ۸۰ درصد مدارس استان خوزستان (بجز مدارس روستایی و عشایری) تاکنون به صورت غیرحضوری اداره می‌شوند آمار کنونی واکسیناسیون دانش آموزی علاوه بر زحمات بی دریغ کادر درمان، مرهون تلاش و همت مدیران مدارس و همکاری فرهنگیان در سراسر استان می باشد.

لازم به یاد آوریست که امسال زنگ واکسیناسیون در مرکز استان به صورت نمادین و به طبع آن در سایر مناطق و نواحی جهت آغاز فرایند واکسیناسیون دانش آموزان به دستور ستاد استانی کرونا نواخته شد که در این مراسم دکتر سید محمد علوی رییس مرکز بهداشت خوزستان از همکاری مطلوب آموزش و پرورش و فرهنگیان در امر واکسیناسیون به نیکی یاد کرده و تقدیر نمودند.

فرهنگیان عزیز استان خوزستان از ابتدای زیست بوم جدید( کرونا) از همه امکانات شخصی خود و خانواده برای ادامه هرچه مطلوب تر روند آموزش مجازی دانش آموزان این استان دریغ نکرده اند به نحوی که ابتکارات، ابداعات و از خودگذشتگی‌های این عزیزان در تدریس دانش آموزان خوزستانی و ادامه روند آموزش دانش آموزان بارها با واکنش مثبت مسولین ملی مواجه شده است.

شایان ذکر است که اداره کل آموزش و پرورش از طریق مراجع قانونی حق پیگیری را برای خود محفوظ می داند.

اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا