اخبار خوزستاناخبار شهرستان های خوزستاناخبار مهماختصاصی راوی جنوبتحلیلیسیاسیمجلس شورای اسلامی
موضوعات داغ

راوی جنوب گزارش می دهد: ال کلاسیکو با رنگ مجلس در رامهرمز / سایه دو قطبی لطفعلی زاده و متینیان بر رامهرمز و رامشیر

با نزدیک شدن به دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرهایی که از ثبت نام و عدم ثبت نام کاندیدا در حوزه انتخابیه رامهرمز و رامشیر منتشر میشود از یک دو قطبی انتخاباتی در این حوزه حکایت دارد.

راوی جنوب| حوزه انتخابیه رامهرمز و رامشیر همواره یک حوزه چند وجهی به جهت سیاسی و اجتماعی برای تحلیلگران بوده که پیش بینی فضای انتخاباتی آن کار چندان آسانی نیست.

نمایندگان رامهرمز و رامشیر از سید ناصر موسوی، شمس الله بهمئی، اقبال محمدیان و ابراهیم متینیان همواره حامیان و منتقدان جدی داشتند که تحلیل عملکرد آن ها فرصت دیگر می طلبد.

اما در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و در مرحله پیش ثبت نام خیلی زود گمانه زنی های انتخاباتی شروع شد. وقتی خبر عدم ثبت نام شمس الله بهمئی و اقبال محمدیان و همچنین برادرش اخلاق محمدیان منتشر شد خیلی زود نگاه تحلیل گران به سمت سه گزینه مدعی یعنی هدایت‌اله شاهینی، اسکندر لطفعلی زاده و ابراهیم متینیان رفت.

در این بین شاهینی اگر بتواند از سد شورای نگهبان بگذرد و تاییدیه بگیرد می تواند بخش زیادی از سبد رای شمس الله بهمئی و حتی سایر کاندیدا را به خود جذب کند اما کاری دشوار دارد از سوی دیگر نماینده فعلی حوزه انتخابیه رامهرمز و رامشیر ابراهیم متینیان قرار دارد با حامیان و منتقدان تعصبی که هر گروه برای خود تحلیل و دلایلی در حمایت و عدم حمایت از وی دارد متینیان در رامشیر شرایط خوبی ندارد.

اما چهره متفاوت این روز های که توجهات زیادی را خود به جلب کرده عضو سابق شورای شهر اهواز اسکندر لطفعلی زاده است سیاست مداری که در شورای شهر اهواز نشان داد می تواند میدان دار یک مجلس باشد اسکندر لطفعلی زاده اما کار آسانی ندارد هرچند شرایط خوب و صعودی در جلب توجه دارد اما لطفعلی زاده نیاز به انسجام بیشتر در اردوگاه انتخاباتی خود دارد.

با نگاه اجمالی بالا اگر هدایت الله شاهینی نتواند تاییدیه حضور در انتخابات را بگیرد شاهد یک ال کلاسیکو انتخاباتی بین اسکندر لطفعلی زاده و ابراهیم متینیان خواهم بود دو قطبی رقابتی که هر روز سایه اش بر انتخابات رامهرمز و رامشیر بیشتر می افتد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا