اخبار خوزستاناقتصادی

نحوه هزینه کرد ۲۰ میلیارد اعتبار آبرسانی روستایی شفاف سازی شود/ آبفا استان خوابی که برای ۲۰ میلیارد دید را تعبیر کند

راوی جنوب| کارکنان ستادی شرکت آبفا روستایی سابق استان خوزستان، بر اساس قانون می بایست در ستاد آبفا شهری استان جذب و مشغول بکار می شدند، اما این اتفاق رخ نداد و بسیاری از متخصصین و کارشناسان آبفا روستایی در سایر ادارات آب و فاضلاب اهواز مشغول بکار شدند.

بسیاری از کسانی که به تنهایی مسوولیت کارهای موثر و بزرگ را عهده دار بودند، تبدیل به نیرویی ساده در واحدهای مختلف شده اند و اتفاقا توسط مسوولین ابفا اهواز نیز در چارت سازمانی نیز قرار داده نشده اند.

به هر صورت و با هر کم و کاستی و تبعیض که بود، ادغام صورت گرفت و اکنون چند ماهی از این شرایط می گذرد.

به گفته بسیاری از این نیروها، پرداخت حقوق نسبتا منظم شده اما اختلاف پرداختی ها تا مرز ۳ برابر هم می رسد که دلیل اصلی آن عدم قرار دادن نیروهای آبفا روستایی سابق در چارت است.

از سال ها قبل پرداخت سنوات و تسویه حساب های سالیانه کارکنان به دلیل مشکلات مالی برجای ماند و هیچ گاه پرداخت نشد، در حالیکه سند مالی خورده اند و کارکنان نیز در قراردادهای جدید خود، امضای تسویه حساب را بر برگه های قرارداد آورده اند.

به تازگی و بر اساس گفته منابع موثق مبلغ ۲۰ میلیارد تومان توسط شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به حساب آبفا استان واریز شده و خاصتا برای تسویه حساب با این نیروها بوده است.

چک پرداخت مطالبات نیروها نیز صادر می شود و مراحل اداری طی شده و می ماند امضای کرمی نژاد مدیرعامل(بازنشسته) آبفا استان خوزستان.

یکروز بهانه ماموریت، روز دیگر مشورت برای پرداخت و اکنون بکلی به دنبال لغو آن هستند.

و اما نحوه تقسیم بندی ۲۰ میلیارد اعتباری که تحت عنوان مبالغ مربوط به آبفا روستایی به حساب آب استان واریز شده است که بواقع جای تامل و بررسی دارد.

نامه مربوطه ۹ شهریورماه بوده است. در ابتدا ۱۰ میلیارد برای پرداخت به ۹۵۰ نفر آبدار اختصاص داده می شود اما مبلغ پرداختی ظاهرا ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار بوده که نشان می دهد در حدود ۴ میلیارد مشخص نیست چگونه هزینه می شود. در حالیکه با ۱۰ میلیارد می شد دست کم ۱۰ میلیون تومان به هر نفر از قشر کم درآمد آبدار پرداخت کرد که دریغ شد.

بر همین اساس مسوولین آبفا استان پاسخ دهند مبلغ ۴ میلیارد تومانی که مربوط به مطالبات کارکنان آبفا روستایی بوده است، چه شد؟

و اما ۱۰ میلیارد دوم؛ مبلغی که می شد کلیه نیروهای رسمی، مدت معین و طرحی از آن ذینفع باشند. اما ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای مدت معین و رسمی و ۴ ملیارد و ۲۰۰ نیز به شهرستان ها برای پرداخت به نیروهای مدت معین و رسمی پرداخت می شود و اما نکته قابل تامل این است که مجموع کارکنان مدت معین و رسمی به ۱۵۰ نفر نمی رسد، اکنون ۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان را اگر تقسیم بر ۱۵۰ نفر کنیم حدودا ۳۲ میلیون می شود، آیا به هر نیروی مدت معین و رسمی این مبلغ پرداخت شده است؟

در نهایت ۲ میلیارد و ۲۰۰ به آبفا اهواز پرداخت شده، برای پرداخت حقوق، برای چه کسی؟ برای کدام ماه؟ با کدام محاسبه؟

آنچه که معلوم است، بصورت سلیقه ای و با حفظ منافع آبفا شهری استان برخورد شده و اگرچه ادغام صورت گرفته اما همچنان ردی از تبعیض و اعمال سلیقه احساس می شود.

آنچه که اکنون گفته می شود اما، برداشت مبالغی است که تحت عنوان حقوق به کارکنان آبفا روستایی تا این لحظه پرداخت شده است. آری، گویی مسوولین آبفا استان همچنان از اعلام یکپارچه گی رضایت ندارند و با اعمال فشارهای اینچنین و عدم پرداخت مبالغ کامل به کارکنان و حذف کلی نیروهای موقت کارگری سعی در جبران پرداختی های چند ماه اخیر دارند.

نماینده ولی فقیه در استان، استاندار خوزستان، نمایندگان مجلس، مسوولین وزرات نیرو و شرکت مهندسی آبفا کشور، باید بدانند که ۲۰ میلیارد اعتباری که برای پرداخت مطالبات کارکنان آبفا روستایی خوزستان تخصیص داده شده، خواب های دیگری برایش دیده اند و بهتر است برای دفاع از حق این کارکنان با حداقل دریافتی ورود کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا