اقتصادیمجلس شورای اسلامی

فاز دوم فولاد شادگان قربانی اختلافات میان سهامداران و پیمانکاران شده است

با پیگیری حجت الاسلام والمسلمین ناصری نژاد نماینده مردم شادگان، پیش از ظهر امروز نشست بررسی آخرین وضعیت طرح فولاد شادگان در حضور دکتر غریب پور، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت،. دکتر نادری، رئیس گروه ملی فولاد، مهندس طاهری، عضو هیات مدیره فولاد خوزستان و مهندس قاسم زاده مدیرعامل فولاد شادگان برگزار شد.
نماینده مردم شادگان پیرامون این جلسه گفت: شرکت فولاد خوزستان ۶۵ درصد و شرکت ملی فولاد ۳۵ درصد سهامدار شرکت فولاد شادگان هستند، اختلاف میان سهامداران در تامین مالی یکی از علل مهم طولانی شدن اجرای پروژه است.

ناصری نژاد افزود: می توان گفت هر هفته برای رفع اختلافات میان سهامداران و پیمانکاران طرح فولاد در حال پیگیری هستیم و از هر روشی اعم از جلسه فردی و گروهی، بازدید از طرح، جلسه با وزیر و … برای پیشبرد کار استفاده می کنم ، اما مشکلات ناشی از بحران اقتصادی و همچنین تعارض منافع سهامداران مانع از سرعت گرفتن کار شده است و تاکنون حتی ورود آقای غریب پور به مسأله علی رغم اینکه برخی مشکلات را حل کرده است، اما کار به درستی پیش نمی رود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اسلامی اظهار داشت : شرکت فولاد شادگان در بحث واحد احیا موفق عمل کرده و به سود دهی رسیده است.

اما به دلیل این اختلافات، فاز دوم پروژه (واحد فولاد سازی) که طبق برنامه باید انتهای امسال به بهره برداری می رسید، حداقل یک سال از برنامه خود عقب مانده است.

وی افزود: نتیجه این موارد قربانی شدن شرکت فولاد شادگان و رشد بیکاری در شادگان است.

نماینده مردم شادگان در پایان با اشاره به مصوبات این جلسه، از تزریق اعتبار ریالی و ارزی به پروژه خبر داد و گفت: با توافقاتی که امروز صورت گرفت، امیدواریم هرچه سریع تر به طرح تزریق اعتبار صورت گیرد تا پیمانکاران بتوانند به ساخت پروژه سرعت بدهند.

در حال حاضر فاز دوم طرح فولاد شادگان، در حال حاضر حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا