اخبار خوزستاناختصاصی راوی جنوبسیاسی

از گزینه باتجربه دفاع کنیم

ابوالفضل بابادی شوراب/ فعال خوزستانی، تهران

خواه ناخواه کرسی های نمایندگی مجلس اهواز، سرمایه های اعتباری و حیثیتی برای مردم اهواز و خوزستان می باشند و اگر این کرسی ها درست انتخاب نشوند و بخواهیم با تعصبات قومیتی، جناحی و مادی افراد را انتخاب کنیم، خواه ناخواه دروازه های پیشرفت این دیار بسته می شود!

درصدی از مردم اهواز با شرکت در دور اول انتخابات عموما به گزینه های منتسب به اصولگرای انقلابی رای داده و الان بیشترین کرسی ها متعلق به نیروهای اصولگرای انقلابی است و‌ البته عملکرد این نوع نمایندگان و گوش بگیر شدن آنان در مسائل مختلف مجلس از نمایندگان تهران، قم، شیراز و اصفهان را هم دیدیم و ناراحت شدیم!

حال در دور دوم انتخابات اهواز، رقابت میان احمد سراج، جوانِ اصولگرایِ انقلابیِ خوزستانی از جنس همان ها که هیئت رییسه و ریاست کمیسیون ها را از دست داده اند با شبیب جویجری اصولگرای تعامل گرا و مورد وثوق جناح ها و اقوام می باشد.

شبیب جویجری دیپلماتی کارکشته است و می تواند در مجلس، جریان ساز بوده و نقش خط دهنده اصلی مجلس فعلی را برعهده بگیرد!

اضافه شدن گزینه باتجربه ای همچون شبیب جویجری به ترکیب ۱۸ نماینده خوزستانی مجلس می تواند تمام معادلات درون و برون مجلسی را به نفع خوزستان تغییر دهد، به شرط آنکه جریانات قومی از اقشار مختلف، زمینه گریز و فرار مردم را از شبیب همه فن حریف و مورد وثوق آحاد جامعه شکل ندهند، لذا فعالان عزیز بایستی اگر واقعا دلسوز شبیب هستند و در واقعیت نیروی غیرمستقیم رقبای دور اول راه یافته شبیب نیستند، بایستی از ادبیات تند سیاسی قومی دوری کرده و اجازه بدهند زمینه پیروزی شبیب جویجری فراهم شود!

نکته دیگر اینکه شبیب ۶ سال نماینده بوده و مدتی هم مدیرکل بازرسی مجلس می باشد و به بازی ها، قواعد و فضای مجلس آگاه است و نیازی نیست نصف عمر نمایندگی اش را صرف یاد گرفتن مسائل و فوت و فن های نمایندگی کند!

ضمنا برادر گرامی مهندس احمد سراج جوان توانمند و با ظرفیت های بالقوه ای در زمینه فرهنگی می باشد و انشاالله دکتر شبیب جویجری و دیگر نمایندگان خوزستان از ظرفیت ها و توانایی های ایشان استفاده خواهند کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا