اقتصادیتحلیلی

از چالش بی آبی تا اخراج کارگران بومی غیزانیه از شرکت های نفت و گاز مارون

ظاهرا مشکلات بخش غیزانیه زمانبندی شده هستند،و در بازه زمانی مشخصی یک بحران به بحرانهای آن اضافه می شوند، تا به هر شکل ممکن کام این مردم را تلخ تر از از گذشته ببینیم،واصلا قرار نیست چرخ روزگار کامشان را شیرین کند.
معانات این منطقه نفتی گازی وترانزیتی از انگشتان یک دست فراتر رفته است.
این روزها که صدای اعتراض مردم بخش غیزانیه از بی آبی و بیکاری جوانان در کنار صدها چاه نفتی گوش فلک را پر کرده و پای مسولین عالیرتبه استانی و کشوری را به منطقه باز کرده است،یک بحران جدید به مشکلات مردم غیزانیه اضافه کردند.
از یک منبع موثق خبردار شدیم که شرکت نفت و گاز مارون در اقدامی عجیب دست به تعدیل نیرو زده و ظاهرآ کارگران بومی شاغل در شرکت های تابعه را اخراج کرده است.
متاسفانه علیرغم پیگیریهای مستمر نمایندگان مجلس در خصوص امنیت شغلی کارگران و نیز استفاده از قانون بومی گزینی برای ریشه کن شدن بیکاری در مناطق نفتی ولی سیاست های مدیران نفت و گاز مارون در چندسال اخیر عکس این رویه بوده و قانونا و شرعآ قابل توجیه نبوده است با این وجود و در شرایط حساس کنونی اخراج نیروهای بومی منطقه غیزانیه با هیج منطقی سازگار نیست،و این تصمیم خودسرانه باعث فروپاشی صدها خانوار خواهد شد،و به موازات آن امنیت جامعه را بدلیل بیکاری وارد بحران و چالش جدیدی خواهد کرد.
به هر تقدیر امیدوارم که نمایندگان مجلس و مدیران نفتی به اتفاق ضمن بررسی موضوع در راستای بازگشت بکار کارگران بومی غیزانیه نقش سازنده و تاثیرگذاری ایفا کنند.

امین مشفقی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا