اقتصادی

تجمع کارکنان آبفا اهواز مقابل شرکت آب و فاضلاب خوزستان/اینبار پای تبعیض در میان است/تبدیل وضعیت بدون آزمون خواسته اصلی کارکنان/نام کارکنان آبفا اهواز در لیست آزمون نیست

کارکنان نیروی آبفا اهواز با حضور در مقابل شرکت آب و فاضلاب خوزستان نسبت به عدم حضور در لیست آزمون، اعتراض کردند و خواستار تبدیل وضعیت خود شدند.

به گزارش راوی جنوب، کارکنان شرکت آبفا اهواز که نسبت به عدم تبدیل وضعیت خود معترض بودند، با حضور در مقابل شرکت آب و فاضلاب خوزستان تجمع کردند.

این کارکنان که خواستار تبدیل وضعیت بدون آزمون خود بودند، از اینکه سهمیه برای نیروی انسانی شرکت آبفا اهواز در نظر گرفته نشده، با در دست داشتن بنر و پلاکارد، نسبت به این موضوع اعتراض کردند.

یکی از کارکنان حاضر در این تجمع به خبرنگار راوی جنوب گفت: به استاد مفاد تصویب نامه شماره ۲۱۳۴۷۱/ت ۴۷۶۴۳ ه مورخ ۰۱/۱۱/۱۳۹۰ هیات محترم وزیران در جهت ساماندهی نیروهای شرکتی شاغل در دستگاه‌های اجرایی موظف بودند که نیروهای خود را با قرارداد مستقیم تغییر وضعیت نمایند.

وی افزود: زمانی که کارکنان مانند شرکت آب و فاضلاب شهری اهواز خواستار تحقق این هدف بزرگ هستند با این جواب مدیران ارشد شرکت مواجه می شوند که آب وفاضلاب شرکت خصوصی است(۴۹درصد سهام دولتی و۵۱درصد خصوصی) و تحقق این امر به دستور وزیر نیرو به مدیریت عامل شرکت‌های مادر تخصصی واگذار شده است.

او همچنین اضافه کرد: این امر در حالی بود که فقط شرکت آب وفاضلاب شهری هواز با اجحاف در حق نیروهای خود در تبدیل وضعیت کوتاهی کرده است، ولی تمامی شرکت های وابسته به آب و فاضلاب کشور کارکنان شرکتی خود را طبق همین بخشنامه تغییر وضعیت کرده اند.

این نیروی شرکت آبفا اهواز بیان کرد: این در حالی است که همکاران ما با اینکه به صورت پیمانکاری و با حقوق بسیار اندک و بدون هیچ دلگرمی و پشتوانه ای مشغول به خدمت هستند، اما کما فی السابق نتیجه و ثمره مالی زحمات آنها تنها به جیب شرکتهای واسطه می رود و با کمال تاسف مدیران ارشد شرکت آب و فضلاب اهواز و استان با کوتاهی در این امر باعث لطمه فراوانی هم به شرکت و هم به کارکنان نیروی انسانی زده اند.

وی در ادامه اظهار کرد: کاش و ای کاش درد همکاران به همین جا ختم می شد؛ غم و اندوه زمانی به اوج خود می رسد که در اقدامی غیرکارشناسانه و غیر مسئولانه شرکت آب و فاضلاب اهواز را هم از لیست آزمون استخدامی خارج کرده اند.

او گفت: حال ما کارکنان تامین نیروی شرکت آب و فاضلاب اهواز در این تجمع مسالمت آمیز درخواست بحق خود را مبنی بر تغییر وضعیت از حالت شرکتی با توجه به مصوبات و بخشنامه های گذشته مطالبه می نماییم .

در پایان از مسئولین وزارت نیرو، شرکت مادر آب و فاضلاب کشور و شرکت آب و فاضلاب خوزستان انتظار می رود در استخدامی ها و برگزاری آزمون عدالت را برقرار کنند تا حق نیروهای انسانی شرکت آبفا اهواز تضییع نشود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا