اجتماعیاخبار مهماخرین خبر ها

تحقق شعار مدرسه سازی تجلی مردمی سازی در خوزستان

تحقق شعار مدرسه سازی تجلی مردمی سازی در خوزستان

مدیر کل نوسازی مدارس استان خوزستان با بیان این خبر خوش اظهار داشت : از ابتدای کار دولت سیزدهم تاکنون ، یک هزار و ۵۹۴ کلاس درس در استان خوزستان تحویل داده شد، که 65 درصد از این فضاها معادل 1050 کلاس درس در مدیریت یک سال اینجانب افتتاح شدند.

لازم به ذکر است این پروژه ها اغلب در مناطق دارای سرانه فضای آموزشی زیر 4 متر مربع و در مناطق عشایری صعب العبور ، روستای احداث و در اختیار آینده سازان این مرز و بوم قرار گرفت است.

محمد سعیدی پور با تاکید بر ایجاد عدالت آموزشی در مناطق محروم و کم برخوردار خاطر نشان کرد : استان پهناور خوزستان به علت شرایط جغرافیایی و همچنین تنوع سکونتگاه مردم دارای ۱۲۴۰ کلاس در قالب مدارس سنگی است که این کلاس های درس غالباً در شهرستان اندیکا ،ایذه ، باغملک ، اندیمشک سردشت دزفول، امیدیه، رامشیر، مسجد سلیمان و لالی هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از مأموریت‌های مهم دولت برچیده شدن مدارس سنگی است، اظهار کرد: تاکنون موفق شده‌ایم ۷۳۰ کلاس درس را ایمن سازی کنیم، ۵۲۰ کلاس درس جایگزین شده و ۲۱۰ کلاس درس را در بازه زمانی باقی مانده تحویل خواهیم داد.

مدیر کل نوسازی مدارس استان خوزستان با تقدیر از مشارکت خیرین در عرصه مدرسه‌سازی و بیان اینکه توسعه فضا‌های آموزشی با مشارکت خیرین گام مهمی در راستای تحقق عدالت آموزشی در خوزستان گفت: این استان در زمینه مشارکت خیرین در پروژه ‌‌‌‌‌های مدرسه‌سازی در رتبه های نخست کشور قرار دارد که این موضوع میتواند سرعت رسیدن به میانگین سرانه فضای آموزشی کشور در خوزستان را افزایش دهد .

سعیدی پور همچنین با اشاره به رشد چشم گیر استان خوزستان جهت شناسنامه‌دار کردن مدارس عنوان کرد: تا امروز ۷۰ درصد مدارس استان خوزستان شناسنامه‌دار و هویت‌دار شده‌اند و تا پایان سال می‌توانیم جشن پایان شناسنامه‌دار کردن فضاهای آموزشی استان را اعلام کنیم.

مدیر کل نوسازی مدارس استان در پایان ضمن تاکید بر آموزش استاندارد برای همه دانش آموزان خوزستانی با توان یادگیری اظهار داشت : 6 مدرسه با 49 کلاس تحویل دانش آموزان استثنایی خوزستان شده که این امار نسبت به سالهای گذشته رشد بسیار شگرفی داشته است .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا