اخبار خوزستانمجلس شورای اسلامی

عزم جدی نماینده شادگان برای رفع مشکلات مردم؛

تاکید بر تکمیل پروژه های عمرانی عقب افتاده/تجهیزات برق مورد نیاز شادگان تامین می شود/ضرورت رفع مشکلات آب شهری و فاضلاب شهرستان

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی از تامین تجهیزات برق شهرستان خبرداد و گفت: در بخش پروژه های عمرانی و آب و فاضلاب شهرستان شادگان نیازمند همکاری و تعامل دستگاه های اجرایی استان به منظور تسریع خدمات رسانی به مردم این شهرستان هستیم.

به گزارش راوی جنوب، مجید ناصری نژاد روز شنبه (۱۷ خرداد) به تشریح اقدامات و اهداف جلساتی که با مدیران سازمان های مختلف استان برگزار شد، پرداخت و اظهار کرد: طی جلسه ای با مدیرکل حمل و نقل و راهداری خوزستان، تعدادی از پروژه های جاده ای که در سال های اخیر شروع شده و به تاخیر افتاده بود مورد بحث و بررسی قرار گرفت که در صورت تکیمل شدن این پروژه ها بخش زیادی از مشکلات جاده ای مردم حل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه یکی از پروژه هایی که از سال گذشته به تعویق افتاد، پل منصوره است، افزود: متاسفانه عملیات اجرایی این پل با مشکل مواجه و نیمه کاره رها شد. با پیگیری‌های انجام شده پیمان کار این پروژه عزل و ادامه این روند به طور مستقیم به سازمان حمل و نقل جاده ای استان سپرده شد.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پروژه دوم که بعد از شروع کار با تاخیر مواجه شد جاده دریسیه است، که رفت و آمد مردم را دچار مشکل کرده و کار به کندی پیش می‌رود که در حال پیگیری این موضوعات هستیم و به زودی موانع آن رفع می شود.

وی از دیگر موضوعات حمل نقل و جاده ای به جاده حدبه و پل حدبه اشاره کرد و افزود: در روزهای اخیر پل بتن مسلح حدبه در مناقصه قرار گرفت و ادامه روند این جاده به پیمان کار قبلی خود سپرده شد. همچنین یکی دیگر از موضوعات مشکل جاده عبودی است که در حال تکمیل شدن است و پیمان کار آن باید تسویه کند.

ناصری نژاد علت تاخیر در پروژه ها را عدم پرداخت هزینه پیمان کاران دانست و عنوان کرد: اگر روند تسویه حساب با پیمانکاران به طور منظم انجام شود، پیمانکاران نیز تکمیل کار را سریع تر انجام داده و مردم نیز می توانند از خدمات به راحتی و زودتر بهره مند شوند.

وی به جزییات جلسه با مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان اشاره و بیان کرد: شبکه توزیع برق شادگان بسیار وسیع بوده اما بخشی از آن نیز فرسوده است؛ در این خصوص مقداری کابل، پایه و ترانس نیاز این شهرستان و روستاها است که مطالبه مردم شادگان است و توافق شده تا این اقلام تامین و هرچه سریعتر به شادگان ارسال شود.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی همچنین خبرداد: بحث استقرار گروه های اتفاقات توزیع در منصوره و خنافره مورد بررسی قرار گرفت که این موضوع نیز به زودی انجام می شود. با استقرار این گروه ها، رسیدگی به مشکلات برق مناطق سریع تر انجام می شود.

وی با ابراز نگرانی زیاد شدن سرقت کابل های برق، تاکید کرد: متاسفانه افزایش سرقت ها، سبب افزایش فشار به شبکه برق می‌شود و باعث بروز مشکلاتی همچون قطعی مکرر برق است، این امر با واحد های نظارتی و امینتی پیگیری شد تا جلوی سرقت کابل های برق گرفته شود.

وی در خصوص جلسه ای که با مدیرکل بنیاد مسکن استان برگزار شد، توضیح داد: تعامل میان بنیاد مسکن با دهیاری و بخشداری روستاها تعامل مثبتی بوده که سبب شده در بحث آسفالت و بهسازی روستاها به طور چشم گیر پیشرفت کنیم.

وی افزود: این مسائل توجه بیشتری نیاز داشت که بنیاد مسکن در این زمینه فعالیت بیشتری داشته باشد و در بحث تامین قیر و آسفالت رسیدگی شود که وضعیت ظاهری روستاها به طور جدی برطرف شود که جنبه ی گردشگری این روستاها پیگری به فعالیت خود ادامه دهد.

ناصری نژاد همچنین در خصوص جلسه ای با شرکت آب فاصلاب خوزستان برگزار شد، اظهار داشت: شب گذشته با حضور استاندار جلسه ای در خصوص مسائل آب کشاورزی و آب شرب مردم شادگان برگزار شد قول ها و دستور هایی از طرف مقام عالی دولت در استان در جهت تکمیل جلسه گذشته با آب و فاضلاب که به صورت تخصصی و فنی تر وارد کار شویم.

وی در ادامه بیان کرد: بخش فاضلاب در ایستگاه های چومه مسیر شهرک منتظری باید فعال شوند و به نتیجه برسند و بحث شبکه گذاری فاضلاب منطقه صوفیه و صوفی آباد در حال نهایی شدن است، و خود شهر شادگان نیز دچار مشکلات آب فاضلابی بود که مصوب شد مقداری لوله و پمپ تحویل آب شهری شادگان داده شود که تنش آبی حاشیه شهر شادگان حل شود.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی در پایان در رابطه با بازسازی و عبور فیلتر های تصفیه آب تاکید کرد: با راه اندازی این فیلتر ها شاهد بهتر شدن کیفیت آب هستیم و در روستاها هم مصوب شد سریعا مطالبات کارگران و ماشین‌آلات استیجاری، آب داران و ارباب جمعی، آب شهری و روستایی پرداخته شود که هرچه سریعتر به کار خود ادامه دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا