اخبار خوزستانمجلس شورای اسلامی

فرصتی بنام شبیب و برای شبیب

تنها فقط کمتر از ۵۰روز تا انتخابات دور دوم مجلس از حوزه اهواز,باوی,کارون و حمیدیه باقی مانده است. و مردم باید سومین نماینده خود را رهسپار بهارستان کنند.
اگر به کارنامه دو نامزد باقی مانده مرحله دوم از حوزه اهواز,کارون,باوی و حمیدیه نگاهی گذرا بیاندازیم,بی شک دکتر شبیب جویجری از هر لحاظ چه علمی,تخصصی و جایگاه ملی به مراتب از مهندس سراج کارنامه پربارتر و استخوان داری تری یدک می کشند.
به همین خاطر این روزها با شکستن سد سترگ شاهد به راه افتادن سیلابی از آرا مردمی به سمت دکتر جویجری هستیم.
با وجود اینکه هیچ نگرانی از یکدست شدن نخبگان و طیف های سیاسی و قومیت های مختلف بر سر دکتر شبیب جویجری وجود ندارد,ولی امروز یکی از بزرگترین دغدغه فعالین عرصه اجتماعی حضور کم رنگ مردم بدلایل متعدد از قبیل مشکلات معیشتی,زیرساخت های شهری و مبلمان و سلب اعتماد عمومی نسبت به نهادهای حاکمیتی در پای صندوق های رای خواهد بود,در هر دوره ی تجربه نشان داده ک مشارکت مردم خصوصا در دور دوم انتخابات به نصف یا کمتر از نصف خواهد رسید.
برهمین اساس اصولا شکل گیری یک موج انتخاباتی ارتباط نزدیکی با حجم و میزان مشارکت مردم دارند.
اما باید از هم اکنون فعالین و نخبگان برای آشتی دادن مردم برای حضور پای صندوق های رای دست ب خلق یک حماسه بزنند. خوشبختانه جناب جویجری در یک دهه اخیر توانست ارتباط ارگانیک و همدلانه ای با بخش های حاشیه نشین و فرو دست جامعه سامان دهد, از همین رو بخش عمده ای از آرای وی متعلق به شهروندان مناطقی از قبیل ملاشیه,عین دو,کوی الصافی,غیزانیه,کوت عبدالله,حمیدیه,قلعه چنعان,کوی علوی,کوی مندلی لشکرآباد و بخش عمده ای از مناطق اهواز خواهد بود,لذا با قاطعیت می توان لزوم نزدیکی نیروهای سیاسی و اجتماعی با مردم را یک برتری قلمداد کرد, که جناب جویجری در این زمینه از رقیب خود سالهاست پیشی گرفته است,و مردم حوزه های انتخابیه اهواز,باوی,کارون و حمیدیه به رغم خط قرمز کرونا و برای اثبات برادری قطعا از خودگذشتگی و ایثار خواهند کرد,روز انتخابات ادای دین خواهند کرد
به هر تقدیر به لطف خدا از هم اکنون حول نام جویجری مجموعه متنوعی از مطالبات اقشار مختلف شکل گرفته ک اگر نتواند با عملکرد مناسب در چهارسال آینده توام شود,خود می تواند به شکل گیری یک موج واگشتی علیه ترکیب فعلی نمایندگان اهواز شود
پس این دوره را می توان ب یک فرصت برد برد برای مردم و خود شبیب جویجری تلقی کرد,امیدواریم روز انتخابات مردم یکبار دیگر و برای عرق ب خوزستان و رهبری پای صندوق های رای حضور شکوهمندی داشته باشند.

ایام عزت مستدام
امین مشفقی
غیزانیه
جمعه ۳مرداد۱۳۹۹

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا