اخبار خوزستاناختصاصی راوی جنوب

پیام تبریک رییس مرکز بهداشت غرب اهواز به مناسبت روز معلم

به گزارش پایگاه خبری راوی جنوب رییس مرکزبهداشت غرب اهواز، در پیامی فرا رسیدن ۱۲ اردیبهشت، سالروز بزرگداشت مقام و ارزش والای معلم را به تمامی اساتید و معلمان، به خصوص اساتید فرهیخته ی دانشگاه تبریک گفت. متن این پیام بدین شرح است:

                                                      بسم الله الرحمن الرحیم

«اللهمَّ اغْفِر لِلْمَعَلِّمینَ وَ أطِلْ اَعْمارَهُمَ وَ بارِکْ لَهُمْ فِی کَسْبِهِمْ؛

خدایا! آموزگاران را بیامرز، عمرشان را دراز و کسبشان را با برکت کن».((حضرت محمد(ص)، ( تاریخ بغداد ، ج ۳ ، ص ۶۴ ))
دوازدهم اردیبهشت هر سال، پس از شهادت استاد مرتضی مطهری  توسط گروه فرقان در سال ۱۳۵۸، به نام روز معلم نامگذاری شد و همه ساله در این روز، مقام شامخ معلم مورد تقدیر و تمجید قرار گرفته است.
روز معلم مناسبت ارزشمندی برای یادآوری مسئولیت خطیر اساتید و معلمان در امر تعلیم و تربیت است و این مهم، نشانگر نقش ویژه معلم به عنوان تربیت کننده نیروی انسانی کشور به عنوان  زیر بنای توسعه و پیشرفت همه جانبه کشور است. رسالت خطیر معلمان واساتید و دغدغه همیشگی آنان فراهم کردن بستر رشد، تحول انسان ها و ترویج کرامت و ارزش انسانی است، چراکه هیچ جامعه ای بدون داشتن نسلی دانا نمی تواند توانا شود و به اهداف والای خود برسد.
اینجانب در سالروز بزرگداشت مقام والای معلم، ضمن تکریم وبزرگداشت مقام استاد شهید مرتضی مطهری و تبریک این روز به تمامی معلمان و اساتید این مرز و بوم به خصوص اساتید دانشگاه، بر خود لازم می بینم از آنها بخواهم با توجه به ابتلا کشور و به تبع آن جامعه دانشگاهی به بیماری عالم گیر کرونا، با صبر و عشق به امر آموزش و هدایت دانشجویان و دانش آموزان بپردازند و در راه توسعه علمی و رساندن کشور به قله های رفیع پیشرفت و جهش تولید در کشور، چه تولید علمی و چه تولیدات صنعتی، اقتصادی و فرهنگی، از هیچ کوششی دریغ نکنند.
امید است بتوانیم در پرتوی عنایات خداوند منان شاهد توسعه علمی کشور و کسب موفقیت های روز افزون در عرصه ملی و بین المللی در راستای برنامه و سیاست های کلان کشور باشیم.
اینجانب فرصت را غنیمت می شمارم و بار دیگر از همت، تلاش  و زحمات بی شائبه همه اساتیدگرانقدر دانشگاه ها تمجید و تقدیر مینمایم.

مهرداد شریفی
رییس مرکزبهداشت غرب اهواز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا