اخبار خوزستاناختصاصی راوی جنوباقتصادی

خرید تضمینی خرما حق مسلم کشاورزان است/ دستورات آقای وزیر در جلسه قبل اجرایی نشده است

به گزارش راوی جنوب صبح امروز جلسه بررسی آخرین وضعیت کشاورزی شهرستان شادگان با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری نژاد نماینده مردم شادگان و دکتر خاوازی وزیر جهادکشاورزی، خون میرزایی رئیس سازمان شیلات، طهماسبی مدیرعامل سازمان تعاون روستایی، اکبری معاون آب و خاک وزیر جهادکشاورزی و سایر مسئولین مربوطه برگزار شد.
ناصری نژاد پیرامون مباحث مطرح شده در این جلسه گفت: مهمترین موضوعی که ما در زمینه کشاورزی و صیادی دنبال میکنیم، تکمیل طرح های نیمه کاره است که میتواند به سرعت به بار بنشیند و رونق ایجاد کند.
وی افزود: متأسفانه اکثر دستورات جناب آقای وزیر در جلسه قبلی تاکنون اجرایی نشده است.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره با سابقه خرید تضمینی خرما گفت: با توجه به سختی های کشت خرما و اهمیت این محصول و لزوم حمایت از کشاورزان، خواستار افزایش قیمت و حجم خرید تضمینی خرما در سال جاری هستیم که این موضوع حق مسلم کشاورزان است.
ناصری نژاد ادامه داد: طرح هایی نظیر کانال انتقال آب کارون به جراحی، فاز دوم احیا اراضی مقام معظم رهبری، اسکله صیادی و … در شادگان آغاز شده اند اما هنوز به نتیجه نهایی نرسیدند.
نماینده مردم شادگان در مجلس یازدهم با اشاره به پروژه بزرگ انتقال آب کارون به جراحی گفت: علی رغم تمامی پیگیری ها تاکنون مطالبات پیمانکار (موسسه جهاد نصر) پرداخت نشده است و علی رغم تعیین سازمان آب و برق خوزستان بعنوان بهره بردار نهایی پروژه، کانال تاکنون در اختیار پیمانکار است که امیدواریم با دستور آقای وزیر این مشکل مرتفع شود.
ناصری نژاد گفت: اسکله صیادی شادگان نیز به دلیل عدم تخصیص اعتبار و پرداخت مطالبات پیمانکار، نیمه کاره رها شده است در حالی که دهه فجر سال گذشته موعود بهره برداری آن بوده است.
نماینده ادوار شادگان با اشاره به اهمیت شادگان در کشت گندم گفت: متاسفانه انبار گندم شهرستان شادگان فرسوده شده و جوابگوی نیاز مردم نیست و علی رغم اعلام نیاز تاکنون سازمان تعاون روستایی اقدام با ساخت انبار جدید نکرده است.

ناصری نژاد اظهار داشت: خواسته دیگر ما احداث سیلو ۵۰هزارتنی در شادگان برای نگهداری گندم است که امیدواریم با دستور مثبت آقای وزیر به نتیجه برسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا