اخبار خوزستاناخبار مهماختصاصی راوی جنوبتحلیلی

آیا صحنه انتخابات بهبهان دگرگون خواهد شد؟!

بررسی های میدانی و نظر سنجی های به عمل آمده از فعالین سیاسی و اجتماعی، پس از اعلام نتایج اولیه تایید صلاحیت ها در حوزه #بهبهان و #آغاجاری تا این لحظه بیان گر فضای سرد انتخاباتی در این حوزه است.

افرادی که #تایید_صلاحیت شده اند،سابقه و پایگاه مشخصی ندارند.
فی الواقع اگرچه و شاید به لحاظ سوابق کاری حرفی برای گفتن داشته باشند،
اما فاقد پایگاه اجتماعی مقبول جهت احراز شرایط لازم و کسب کرسی بهارستان هستند.

🔷در این بین اما تنها مهره شاخص میان تایید شدگان تا به این لحظه نماینده فعلی است که عملکردی پرشائبه پرشبهه و مشمول انتقادات جدی و فراوان در حوزه عملکرد و شرح وظایف و در قامت نماینده ای برازنده نام پر آوازه بهبهان است.

🔷نگاهی اجمالی به #رد_صلاحیت شدگان، اما به خوبی مبین پایگاه اجتماعی،سیاسی چشمگیر و قابل اعتنای برخیست که بسی جای تامل دارد.از این حیث اما دو نامزد مطرح یعنی
عزیز الله سالاری، و محمودرضا ضرغامی در میان سایرین هم از عقبه سیاسی و هم اجتماعی قابل توجهی برخوردارند.
سالاری که منتسب به جریان اصولگراست لگرچه طی چند دوره حضور در میدان رقابت از توفیق لازم جهت کسب رای نهایی برخودار نبوده،اما پر واضح است و آشکار همواره آرایی درخور توجه و پایگاه رایی ثابت داشته و پیش بینی میشود با حضور مجدد بتواند بخش اعظم پایگاه اسبق و پیشینه خود را احیاء نماید.در آنسو اما محمود رضا ضرغامی که بواسطه شخصیتی معتدل،آرام،اخلاق مدار و مردم دار،از فاکتور محبوبیت اجتماعی بالایی برخودار است و همین امر وی را به چهره ای دوست داشتنی در میان هواداران اجتماعی سیاسی مبدل نموده است.
محمود رضا ضرغامی که در چند دوره اخیراگرچه بنا به دلایل مختلفی که بسیاری از انها قابل تامل است نتوانسته جواز حضور در مجلس را بدست بیاورد، این بار نیز بواسطه پافشاری و اصرار اقشار مختلف مردم و هوادارانش دیگربار وارد عرصه رقابت شده است چنانکه ناظران و تحلیلگران سیاسی او را در صورت تایید صلاحیت و امکان حضور در انتخابات ، شانس اول در این رقابت تنگاتنگ با نظر به شرایط موجود جهت راهیابی به مجلس میدانند.

🔷ضرغامی در تمامی این سالها با پایگاه اجتماعی و سیاسی خود ارتباط داشته است و اگرچه چهره ای معتدل بشمار میرود، اما بیشتر هواداران اورا بدلیل ارتباطات وسیع در سطح کشور، استان و تخصص او در مدیریت برنامه و بودجه شخص اصلح و مناسب میدانند.

🔷ضرغامی همواره پیشرفت و توسعه زیرساخت های شهرستان را مبتنی بر دو اصل اساسی میداند.اول :مدیریت کارآمد و کارشناسانه مبتنی برشایسته نگری و شایسته سالاری با اختیارات لازم تحت نظارت مستمر و مطالبه گر در حوزه مدیریت شهرستان و استفاده بهینه و حداکثری از پتانسیل منابع غنی انسانی خود شهرستان بدون لحاظ کردن دیدگاههای فکری موافق یا مخالف،چرا که معتقد است بهبهان سرشار از استعدادهای فرا منطقه ای قابل طرح در سطوح ملی است.

🔷دوم:بستر سازی جهت کسب اعتبارات لازم جهت تزریق به حوزه مدیریتی شهرستان با اتکاء به تعاملات سازنده در سطح کلان فارغ از سیاسی نگری و دگماتیسم نظری و بهره مندی از کلیه ظرفیتهای کلان ملی بدور از هیاهو های سیاسیست.

🔷آنچه میشود از نظرات او برداشت کرد این است که او قطعا و کماکان بر هویت سیاسی خود صحه میگذارد اما معتقد است بهبهان امروز به عمل بدور از حاشیه و تعامل در سطح کلان نیازمند است.

🔷با توجه به شرایط ارام و بدون هیجان انتخابات بهبهان تا به امروز، یقینا تایید صلاحیت و حضور افرادی همچون سالاری و به ویژه محمودرضا ضرغامی در لیست نهایی انتخابات در حوزه بهبهان، قطعا باعث درگونی شرایط انتخابات خواهد شد.

🔷باید منتظر ماند و دید آیا پس از سالها بهبهان مجددا نماینده ای با فاکتور های ملی را به خود خواهد دید یا خیر!
ایا ضرغامی در نهایت میتواند برگ برنده بهبهان در سطح ملی و منطقه ای باشد!؟

تحلیلی

انتخابات_مجلس

📰پایگاه خبری و تحلیلی راوی جنوب

◀تلگرام
🆔 https://t.me/ravijonoub

🌐سایت راوی جنوب
http://ravijonoub.ir/

📱اینستاگرام
https://instagram.com/ravijonoub?igshid=7ojhy1ajkwy5

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا