اختصاصی راوی جنوب

احمد درخشان، معاون اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اهواز:

در نهمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان که به ریاست استاندار خوزستان و دستگاه‌های مربوطه برگزار شد، مقرر شد طرح جمع‌آوری نوروزی معتادان متجاهر از تاریخ بیست و ششم اسفندماه آغاز شود بنابراین ما با هماهنگی این شورا و پلیس مبارزه با مواد مخدر این طرح را اجرایی کردیم.

در این طرح تا نهم فروردین ماه ۲۰۰ نفر از معتادان متجاهر را جمع‌آوری و ساماندهی کردیم و سپس به کمپ‌های مجاز بهزیستی تحویل داده شدند.

طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر به ویژه در اماکن عمومی چند سال است که در ایام نوروز اجرایی میشه، این اقدام در کاهش سرقت‌ها و برخی از جرم‌ها بسیار تاثیر گذار است.

آمار معتادان مواد مخدر در اهواز آمار شناوری است و حدود۷۰۰ تا هزار نفر هستند که باید جمع‌آوری و بازتوانی شوند.

گفتنی است، پس از جمع‌آوری این مصرف‌کنندگان مواد مخدر در اردوگاه شهرداری قرنتینه شدند و آزمایش‌های مختلفی از جمله تست‌های کویید۱۹ از آنها گرفته شد و سپس به کمپ‌های بهزیستی تحویل داده شدند.

البته معتادان متجاهر می‌بایست به کمپ‌های ماده ۱۶ تحویل داده شوند و به کمپ‌های بهزیستی معتادانی که خانواده دارند تحویل داده می‌شود اما به دلیل اینکه کمپ ماده ۱۶ هنوز تجهیز نشده و امکاناتش کم است به ناچار این معتادان متجاهر جمع‌آوری شده را به بهزیستی تحویل داده شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا