اخبار خوزستانشورا و شهرداری های خوزستانمجلس شورای اسلامی

امکان تغییر پلاک خودروهای مناطق آزاد به ملی فراهم می‌شود

تصویب یک طرح برای اولین بار؛

امکان تغییر پلاک خودروهای مناطق آزاد به ملی فراهم می‌شود

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی گفت: تبدیل پلاک آزاد خودروها به ملی یکی از مهمترین موضوعاتی به شمار می رود که برای اولین بار توسط مجلس در حال بررسی و پیگیری است.

مجتبی یوسفی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار راوی جنوب، به تشریح اقدامات کمیسیون تلفیق مجلس برای تبدیل خودروهای پلاک آزاد به ملی پرداخت و اظهار کرد: با توجه به اینکه بر اساس قوانین، تبدیل پلاک خودروهای منطقه آزاد به ملی ممنوع است، برای اولین بار در بودجه ۱۴۰۰ مصوب شده که با پرداخت عوارض براساس نرخ گذاری گمرک امکان تبدیل به ملی میسر شود.

وی با بیان اینکه این مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه است و باید در صحن هم مصوب شود، افزود: تبدیل پلاک آزاد خودروها به ملی یکی از مهمترین موضوعاتی به شمار می رود که برای اولین بار توسط مجلس در حال بررسی و پیگیری است.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در صورت تصویب این موضوع، در سال ۱۴۰۰ دارندگان خودروهای اروندی می‌توانند با پرداخت عوارض، پلاک منطقه آزاد را به ملی تبدیل کنند.

یوسفی عنوان کرد: دارندگان خودروهای با پلاک مناطق آزاد در سایر نقاط کشور(مانند ارس ،چابهار ،کیش و …) نیز مشمول این طرح می‌شوند.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس هدف اصلی از تصویب این طرح را تأمین حقوق عامه و جلب رضایت عمومی بیان کرد و گفت: بر اساس قانون فعلی مناطق آزاد امکان تعویض به ملی وجود ندارد اما تصویب این طرح می تواند یکی از راه ها برای کاهش خروج ارز از کشور باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا