اخبار خوزستاناختصاصی راوی جنوباقتصادیتحلیلیسیاسی

انتخابات ریاست کمیسیون انرژی مجلس یازدهم

از حذف دقایق پایانی کعب عمیر تا غیبت حسنوند ، بی تجربگی در ورود به هیات رئیسه مجلس یازدهم به ناکامی در کمیسیون های تخصصی رسید.

به گزارش پایگاه خبری راوی جنوب _انتخابات هیات رییسه کمیسیون انرژی مجلس روز گذشته برگزار شد و در این دوره بر خلاف دوره های گذشته نمایندگان خوزستانی حاضر در این کمیسیون نتوانستند جایگاهی را در هیات ریئسه این کمیسیون مهم کسب کنند.

در انتخابات دیروز کمیسیون انرژی فریدون عباسی نماینده کازرون، شیخ مجیدناصری نژاد نماینده شادگان و حبیب آغاجری نماینده ماهشهر نامزد کسب ریاست این کمیسیون شداند و که پس از رای گیری عباسی ۸ رای ، آغاجری ۸ رای و ناصری نژاد ۶ رای کسب کرداند و در نهایت مطابق آیین نامه داخلی مجلس و با استفاده از قرعه کشی عباسی برای یکسال ریاست این ‌کمیسیون را عهده دار شد.

نکته مهم انتخابات روز گذشته کمیسیون انرژی این است که حبیب آغاجری با احتساب ۵ رای نمایندگان خوزستان حاضر در این‌کمیسیون تنها سه رای نمایندگان غیر خوزستانی را کسب کرده است در حالی که شیخ مجید ناصرنژاد علیرغم کم لطفی ۵ نماینده خوزستانی حاضر در این کمیسیون و با احتساب رای خود و قاسم ساعدی نماینده دشت آزادگان توانست ۴ رای از سبد رای عباسی و از آراء نمایندگان غیر خوزستانی را کسب کند.

لازم است به این نکته اشاره شود که ۳ رای از ۴ رای غیر خوزستانی شیخ مجید ناصری نژاد از نمایندگان استان فارس بودند. اگر شیخ مجید ناصری نژاد کنار می رفت ۴ رای غیر خوزستانی ناصری نژاد به سبد عباسی اضافه می شد و عباسی با اختلاف و بدون نیاز به قرعه کشی رئیس کمیسیون انرژی مجلس می شد.

قطعا اگر براساس سوابق حضور در مجلس، عضویت در کمیسیون انرژی و تحصیلات مرتبط که لازمه ریاست کمیسیون انرژی است، شیخ مجید ناصری نژاد با احتساب تحصیلات حقوقی و آرا کسب شده ، در این سه آیتم فوق نسبت به آقای آقاجری در اولویت ریاست بوداند و شایسته بود مجمع نمایندگان خوزستان بخصوص نمایندگان حاضر در کمیسیون انرژی از ایشان حمایت همه جانبه می کرداند تا اینگونه استان نفتخیز خوزستان در هیات رییسه کمیسیون انرژی بی نصیب از هیچ کرسی نمی شد.

از طرف دیگر این سوال مطرح است که کعب عمیر نماینده شوش که با تحصیلات مرتبط و همچنین دارا بودن این امتیاز که جزء ۵ نفر اول کمیسیون می باشد چگونه در لحظه پایانی حذف شد؟
غیبت فریدون حسنوند هم از مواردی است که جای سوال دارد.

در آخر این سوال جدی مطرح است که رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان چگونه عمل کرده است که بر خلاف وعدهای قبلی و رای اکثریت نمایندگان خوزستانی به قالیباف هم در ورود به هیات رئیسه مجلس و هم در ریاست کمیسیون های تخصصی مجلس با بی تجربگی و ناکامی روبرو شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا