اقتصادی

با انتقال آب به یزد مخالفیم هیچ توجیهی برای این کار وجود ندارد

ناصری نژاد خطاب به وزیر نیرو
به شدت با انتقال آب به یزد مخالفیم، هیچ توجیهی برای این کار وجود ندارد/ بیرون زدگی فاضلاب در شادگان وضعیت بسیار بدی ایجاد کرده است.

عصر امروز نشست بررسی آخرین وضعیت آب و برق شهرستان شادگان با حضور اردکانیان، وزیر نیرو، تقی زاده معاون آب وزارت نیرو، جانباز مدیرعامل آبفا، متولی زاده مدیرعامل توانیر و حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری نژاد نماینده مردم شادگان برگزار شد.
نماینده مردم شادگان در ابتدای این جلسه با اعلام مخالفت جدی با طرح مسأله انتقال آب به استان های یزد و کرمان گفت: متاسفانه انتقال آب به بهانه آب شرب صورت می‌گیرد، اما در عمل میبینیم برای مصارف کشاورزی و صنعتی استفاده می شود، این در حالی است که چندین سال است ردیف های بودجه جهت راه اندازی سیستم آب شیرین کن در خلیج فارس برای آبرسانی به مناطق مرکزی کشور لحاظ شده است.
ناصری نژاد با اشاره به موضع رئیس جمهور در سال گذشته هنگام تقدیم لایحه بودجه گفت: آقای روحانی هم اعلام کرده بودند که دیگر پروژه انتقال آب جدیدی از خوزستان و چهارمحال بختیاری نخواهیم داشت، اما مسئولان استان های مرکزی کشور، بر این تصمیم غلط پافشاری میکنند که امیدواریم وزارت نیرو زیر بار چنین تصمیماتی نرود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت پروژه های آب و فاضلاب شهرستان شادگان گفت: پروژه مهم تصفیه خانه فاضلاب شادگان بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای اتمام پروژه در سال جاری نیاز به مساعدت و دستور وزیر در پرداخت هرچه سریعتر طلب پیمانکاران دارد.
ناصری نژاد اظهار داشت: متاسفانه مشکل بیرون زدگی فاضلاب و آب گرفتگی معابر در چند روز اخیر در شادگان به شدت مردم را آزرده خاطر کرده و اداره آبفای شهرستان به علت کمبود نیرو، اعتبار و تجهیزات توان مقابله با آن را ندارد.
وی افزود: نوسازی و بازسازی تلمبه خانه ها و شبکه فاضلاب شهرستان شادگان نیاز بسیار جدی و فوری شهرستان شادگان هست و اداره آبفای شهرستان برای رفع این معضلات نیازمند پشتیبانی قوی هست.
نماینده مردم شادگان کمبود اعتبار و نیرو در اداره برق این شهرستان را نیز مشابه اداره آب و فاضلاب قلمداد کرد و خطاب به وزیر نیرو گفت: در بحث برق نیز پروژه های نیمه کاره و کمبود امکانات مشهود است و روند خدمت رسانی تضعیف شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا