اجتماعیاخبار خوزستانتحلیلی

دکتر شریعتی یک اصلاح طلب پاکدست است/کیکاوس دشتگلی پور

ماه مبارک رمضان ماه اخلاق و معرفت و خودسازی است ، در این ماه تعدادی انگشت شمار بدون نام و نشان مشخصی و با اهداف سیاسی و برنامه ریزی شده بدون مدرک و دلیل تهمت می زنند و ادعای مسلمان بودن هم دارند

پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله فرمودند:

در شب معراج، مردمى را دیدم که چهره هاى خود را با ناخنهایشان مى خراشند. پرسیدم: اى جبرئیل، اینها کیستند؟

 گفت: اینها کسانى هستند که از مردم غیبت مى‌کنند و آبرویشان را مى‌برند.

نقد، هجمه و تخریب چهره های سیاسی بدعتی نیست که برای استاندار خوزستان متولد شده باشد بلکه از روزی که سیاست به مثابه ابزار کسب قدرت شناخته شد، رقیبان برای بازپس گیری قدرت با روش های مختلفی دستیازیده اند.

استاندار خوزستان پس از گذشت بحران های طبیعی از جمله سیل و زلزله و بروز ریزگردها در کنار بحران های تجمعات کارگری و … در سال های گذشته همزمان با سایر نقاط کشور به وقوع پیوست همواره مورد انتقاد صریح فعالان اجتماعی و سیاسی قرار گرفت اما آنچه که بیش از همه به چشم آمد بهبود مدیریت ایشان در هر حادثه نسبت به قبلی بود.

متاسفانه به دلیل بحران های اقتصادی در کشور برخی از صنایع کشور دچار مشکلاتی شدند که معیشت کارگران شاغل را دستخوش تحولات ناخوشایندی نمود که از جمله می توان به کارگران گروه ملی و کارگران نیشکر خوزستان اشاره کرد که با ورود دکتر شریعتی به چرخه تولید باز گشتند .

اخیرا با همت دستگاه قضا متهمان فساد ارزی در کشت و صنعت هفت تپه پای میز محاکمه آماده اند که موجب دلگرمی و شادمانی مردم شد. زیرا که اقداماتی چنین مردم را از مبارزه همیشگی با مفسادان اقتصادی که همواره معیشت کارگران را مورد تعرض قرار داده اند دلگرم و مطمین می کند.

در این میان گویا برخی مترصد گرفتن ماهی از آب گل الود بودند و با شروع دادگاه موسوم به اخلاگران اقتصادی هفت تپه با وارد نمودن اتهام به استاندار پاکدست خوزستان مجالی دیگری برای تخریب چهره مردمی ایشان یافتند.

البته که مبارزه با فساد امری بسیار ضروری و انکار ناپذیر است اما اگر در لابلای مبارزه با فساد اقتصادی مفسدان ارزی افرادی برای تسویه حساب سیاسی به رفتارهای غیرمتعارف در سیاست دست بزنند امری غیرقابل پذیرش و مذموم است.

استاندار خوزستان در سالهایی که نماینده دولت در این استان محروم بوده است اگرچه عاری از عیب و نقد نبوده ولی هرگز وصله فساد مالی به وی باورپذیر نبوده و نیست.

 اگرچه رای دادگاه در آینده مستقل و موید یا نافی این یادداشت نگارنده خواهد بود و طبیعتا بسیار هم مورد احترام خواهد بود اما به نظر می رسد برخی با حربه های سیاسی و نخ نما در پی ایجاد جو متشنج در استان هستند تا بار دیگر مقاصد سیاسی خود را همزمان با شروع مجلس یازدهم دنبال کنند.

انان که از هر موقعیتی برای ضربه زدن به نیروهای اصلاح طلب دست به هر کاری از جمله تهمت و … میزنند بدانند که دولت دوران جنگ و دولت سید اصلاحات بدون فساد مالی بودند .

و دولتی که همه قوا و ارگان ها ، نهادها و …. به حمایت از ان دست بدست هم دادند چه حتصلی برای مردم داشت که هر از چند مدتی با تهدید بگم بگم مجددا عرصه را به رقیبان تنگ می کند و از نتیجه بگم ها هم خبری نیست.

بخش عظیمی از منابع عمومی مردم به دست عده ای خاص است که معلوم نیست با این منابع چه کاری انجام می دهند، کجا خرج می کنند و به کسی هم پاسخگو نیستند ؟

 حال هم دو قوه را بدون رقیب گرفتید و چند ماهی دیگر هم مثل ان دو قوه ، سومین قوه را هم تحویل میگیرید ببینیم بعد چه میگویید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا