اخبار خوزستاناخبار مهماختصاصی راوی جنوبسیاسی

رضا لطفی نژاد گفت: اهواز چه کسانی باید محاکمه شوند؟ نگاهی به ابعاد حادثه هواپیمای اوکراینی ۱ مسئله اول؛ حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی سه حالت دارد:

باسمه تعالی

✍رضا لطفی نژاد اهواز ♦چه کسانی باید محاکمه شوند؟ نگاهی به ابعاد حادثه هواپیمای اوکراینی ۱ مسئله اول؛ حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی سه حالت دارد:

الف) عامدانه بوده؛ یعنی فرد پشت پدافند، بصورت عامدانه شلیک کرده یا دستور رسیده که شلیک کند. در این حالت یک عامل نفوذی پشت پدافند نشسته یا مسئول بالایی که به او دستور داده که هواپیمای مسافربری زده شود نفوذی است. آیا هیچ نظام و کشوری با این کار برای خود حاشیه سازی می کند؟ پس باید عامل نفوذی شناسایی شود. باید بررسی شود.
ب) سهوی بوده؛ یعنی فردی که پشت پدافند نشسته، در تشخیص دچار اشتباه شده؛ آنهایی که با ماهیت پدافند آشنایی دارند می دانند اقدام یک پدافند، حاصل تصمیم افسری است که پشت پدافند نشسته و باید در دو ثانیه یا بیشتر تصمیم بگیرد که بزند یا نزند! خب این افسر تصمیم گیر اساساً فرصت ندارد مسئله را به مقام بالا ارجاع دهد و کسب تکلیف کند. خودش می ماند و تصمیم گیری در لحظه؛ اگر حقیقتاً این مسئله سهوی بوده، چه نیازی است به پروپاگاندای رئیس جمهور یا بیانیه ضعیف ستاد کل؟ چرا باید سربازکشی و افسرکشی را مطالبه کرد؟ آیا من بعد کسی جرأت می کند پشت پدافند بنشیند؟
ج) پدافند با هوشیاری زده؛ یعنی هواپیما دچار انحراف از مسیر شده و به منطقه ممنوعه وارد شده است و پدافند به وظیفه اش عمل کرده است. حالا سؤال اینجاست چرا هواپیما از مسیر انحراف یافته؟ آیا خطای سهوی خلبان یا نقص فنی بوده و یا هواپیما کنترل خود را از دست داده؟ یا یک عامل انسانی و نفوذی و انتحاری سعی بر انحراف هواپیما داشته؟ یا سیستم الکترونیکی آن هک شده است؟ باید بررسی شود اگر واقعاً هواپیما منحرف شده است، اگر زده نمی شد چه اتفاقی می افتاد؟
۲_ مسئله دوم؛ مهم ترین مسئله؛ چرا زمانیکه کشور در شرایط جنگی است و به پایگاه نظامی دشمن، ده ها موشک شلیک کرده و دشمن هم آماده حمله به مواضع ماست، پروازها کنسل نشده اند و اجازه پرواز داده می شود؟ مسئولیت این کار بعهده کیست؟ چرا غفلت شده؟ مگر همین کشورهای عربی کل پروازهایشان را تا شرایط عادی، کنسل نکرده اند؟ عاملان این غفلت باید محاکمه شوند.
^۳_ مسئله سوم؛ اگر پدافند دچار خطای سهوی شده باشد، شاید بتوان از این خطا گذشت ولی نمی توان براحتی از تعلل و از دست دادن زمان گذشت! در حال حاضر بیشتر نارضایتی ها به این علت است که چرا طی چند روز گذشته، واقعیات ماجرا به مردم گفته نشده یا دیر گفته شد؟ باید با کسانی که در این زمینه کوتاهی کرده اند برخورد شود نه با آن افسر پشت سامانه پدافند!
۴_ مسئله چهارم؛ ملت ایران باید بداند دشمن اصلی اش کیست. هنوز یک هفته از خون حاج قاسم سلیمانی نگذشته؛ سریع دشمن اصلی را فراموش نکنیم. فراموش نکنیم دشمن به ما و محبوب ترین فرد نظامی ما حمله کرده و فراموش نکنیم جمهوری اسلامی بعد از ۷۰سال پایگاه آمریکایی را موشک باران کرده و بیش از ۳۰۰ نفر از نیروهای دشمن را کشته و زخمی کرده؛ چرا زود تحت تأثیر رسانه ها و فضای مجازی، خودمان را می بازیم؟!
یاد این شعر می افتم:
ایستادی به جنگ رودرو
خنجر از پشت میزند دشمن
گویی از ما و در نهان بر ما وطنم پشت حیله را بشکن.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا