اخبار خوزستان

مساعدت رهبری برای اصلاح شبکه فاضلاب اهواز خرج دیون سیلاب شد؟؟!

مجتبی داراب پور

موضوع فاضلاب، نه آنقدر پیچیده است، نه آنقدر سخت و بزرگ که تاکنون حل نشده باقی بماند. مشکل هرچه بوده و هست، مردم همچنان با یک بارندگی و یا آبگرفتگی شاهد سرریز فاضلاب در سطح خیابان و معابر هستند که بسی جای تاسف دارد.

روی سخن مستقیما با مسئولان ذیربط است؛ کسانی که سال ها اعتبارات دریافت کردند ولی نتوانستند (یا نخواستند) یکی از ساده ترین مشکلات شهروندان را حل کنند.در نهایت بحث به صندوق توسعه ملی رسید و با مساعدت مقام معظم رهبری از محل منابع این صندوق طی دو مرحله در سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ در هر سال ۵۰ میلیون یورو به شبکه فاضلاب کلانشهر اهواز و شهرستان کارون تخصیص یافت.

سال گذشته بنا بر اخبار واصله ای که هیچ گاه رسانه ای هم نشد، از این اعتبار ۱۳ میلیون یورو معادل ۳۳۸ میلیارد تومان البته به طور تقریبی به منظور اصلاح شبکه فاضلابی که بواقع شرایط سکونت در اهواز را به لحاظ بوی تعفن و جمع شدن فضولات در سطح شهر سخت و پر از مصائب کرده بود، به حساب شرکت آبفا واریز شد.

آب‌گرفتگی های اخیر همچنان عمق فاجعه در شبکه فاضلاب اهواز و کارون را نشان می دهد، گویی که هیچ گونه اقدامی صورت نگرفته و سوال مطروحه این است که ۱۳ میلیون یورو از محل صندوق توسعه ملی که صرفا برای شبکه فاضلاب تخصیص یافته بود چگونه هزینه شد؟ شاید موضوع شبیه به همان دغدغه استاندار جدید خوزستان باش!! (۳۰ میلیارد تومان بابت معوقات کارگری پرداخت می شود، ۱۰ میلیارد به حساب کارگران و ۲۰ میلیارد….؟)

احتمالاً صرف هزینه ها به همین شکل انجام شده و گویی خود را مجاز به هر تصمیمی می دانند، دغدغه و مشکل شهروندان نیز زهی خیال باطل.

چگونه آنها مساعدت مقام معظم رهبری برای حل مشکل فاضلاب را در محلی دیگر و برای دیون سیلاب سال ۱۳۹۸ هزینه و تنها بخش اندکی از آن را برای پروژه فاضلاب در نظر گرفته اند، جای سوال دارد!!

طبق شنیده ها اصل واقعه نیز بدین صورت است که مبلغ ۱۱۳ میلیارد تومان بی هیچ مجوزی در محلی دیگر هزینه شده است.

مسئولان آبفا خوزستان نسبت به پرداخت دیون اقدام می کنند و اولویت کاری خود را پیمانکاران و … می دانند تا شهروندانی که با هر بارندگی و گرفتگی فاضلاب تا چند روز متحمل بوی تعفن و انباشت فضولات انسانی در سطح خیابان و معابر می شوند، به همان ترتیب بلاتکلیف و غدغه مند باقی بمانند.

حال پاسخگو باشید، چرا، چگونه و بر اساس کدام مجوز نسبت به چنین حرکتی اقدام کرده اید؟
شواهد نشان می دهد، در هزینه کردن اعتبارات خوب عمل می کنید، اما اینکه برای چه کسی و چه چیزی را خیر!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا